ساخت خانه‌‌های ضدزلزله‌ در 24 ساعت توسط دانشمند ایرانی

© AP Photo / Pouria Pakizehساخت خانه‌‌های ضدزلزله‌ در 24 ساعت توسط دانشمند ایرانی
ساخت خانه‌‌های ضدزلزله‌ در 24 ساعت توسط دانشمند ایرانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دکتر صائبی به‌عنوان مخترعی در جهان شناخته می‌شود که توانسته یک "سیستم سازه ساختمانى کاملاً جدید ضدزلزله" ابداع کند که می‌توان این خانه‌ها را در کمتر از ۲۴ ساعت ساخت و آماده سکونت کرد و علاوه بر ضدزلزله بودن بسیار ارزان نیز هستند!

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم؛ پیش از این در قالب گزارشهای مختلفی به بررسی آخرین تکنولوژیهای روز دنیا در ساخت "خانه‌های ضد‌زلزله و ضدحریق" پرداختیم که در داخل ایران نیز کاملاً امکان پیاده‌سازی دارند.

در واقع هدف ما از بررسی ابعاد مختلف سازه‌های نوین ضدزلزله، توجه دادن مسئولان امر به توانمندیهای موجود در داخل ایران برای به‌کارگیری این توانمندیها لااقل در ساخت واحدهای تخریب‌شده مناطق زلزله‌زده بوده است.

اما متأسفانه باید گفت که تا به امروز با وجود نیروهای توانمند مخترع و مبتکر ایرانی، پتانسیل‌ها، امکانات گسترده کشورمان در این حوزه، شاهد تقریباً هیچ حرکت جدی در این حوزه بسیار مهم و حیاتی که مستقیم با تأمین جانی مردم ارتباط دارد، نبوده‌ایم!

در حال حاضر بسیاری از نخبگان ایران، سالهاست که در داخل یا خارج از کشور مشغول به فعالیت در حوزه "ساخت خانه‌های ضدزلزله و ضدحریق" هستند و برخی از این مخترعان ایرانی حتی توانسته‌اند معتبرترین گواهینامه‌های بین‌المللی در حوزه معماری و سازه مانند گواهی ICC آمریکا را نیز کسب کنند و با تأسیس شرکت‌‌های بزرگ و قدرتمند ساختمانی مشغول به فعالیت در گستره بین‌المللی هستند اما متأسفانه به‌دلیل عدم توجه مسئولان امر کشورمان، برخی تنگ‌نظریها، غفلت‌ها و البته برخی مسائل پشت‌پرده تا به امروز مردم کشورمان از توانمندیهای خارق‌العاده این بزرگان ایرانی عرصه فناوری محروم بوده‌اند.

نمونه عینی و اخیر آن، اختراع بزرگی است که سالها پیش از این توسط یکی از دانشمندان برتر کشورمان به‌نام "دکتر ناصر صائبی" در ایالات متحده آمریکا به ثبت رسیده است و توانسته گواهینامه ICC را نیز دریافت کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала