ترامپ قانون تامین مالی موقت نهادهای دولت فدرال را امضا کرد

© REUTERS / Carlos Barriaترامپ قانون تامین مالی موقت نهادهای دولت فدرال را امضا کرد
ترامپ قانون تامین مالی موقت نهادهای دولت فدرال را امضا کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور آمریکا قانونی را امضا کرد که بر اساس آن نهادهای دولت فدرال تا هشتم فوریه به صورت موقت تامین مالی می شوند.

به گزارش ایپوتنیک به نقل ازCBS، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قانونی را امضا کرد که بر اساس آن نهادهای دولت فدرال تا هشتم فوریه به صورت موقت تامین مالی می شوند.

به نقل از مشرق نیوز؛ ​مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه طرح تأمین بودجه موقت را با 226 رأی موافق در برابر 150 رأی مخالف به تصویب رساند تا بدین ترتیب، با تأمین بودجه موقت برای دولت فدرال تا روز هشتم فوریه تعطیلی سه روزه دولت فدرال آمریکا پایان یابد.

در واقع، مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت اعضای جمهوریخواه خود روز دوشنبه از اقدام مجلس سنا در تصویب این طرح تبعیت کرد.

اکنون نوبت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بود که با امضای این طرح موقت، رسماً به تعطیلی دولت فدرال پایان دهد. گفتنی است که پیش از رأی گیری مجلس نمایندگان، سنای آمریکا با 81 رأی موافق در برابر 18 رأی مخالف طرح تأمین بودجه موقت دولت و پایان تعطیلی دولت فدرال را به تصویب رساند.

«چاک شومر» رهبر دموکرات‌ها در مجلس سنای آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که با جمهوریخواهان درباره حمایت از طرح تأمین بودجه موقت برای دولت و پایان دادن به تعطیلی دولت فدرال به توافق رسیده است.

لازم به ذکر است که تعطیلی دولت فدرال آمریکا روز دوشنبه وارد سومین روز خود شد؛ حال آنکه سناتورهای آمریکایی پس از تلاش نافرجامی که روز یکشنبه برای پایان دادن به این روند انجام دادند، رأی‌گیری در این‌خصوص را به روز دوشنبه موکول کرده‌ بودند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала