گزارش و تحلیل

چرا توطئه اخیر بر علیه ایران شکست خورد؟

© Fotolia / Borna Mirahmadianچرا توطئه اخیر بر علیه ایران شکست خورد؟
چرا توطئه اخیر بر علیه ایران شکست خورد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ابتدای سال 2018 میلادی مصادف بود با اتفاقاتی که بسیاری در خارج از ایران متصور بودند ممکن است یک انقلاب جدید در ایران باشد وتحلیل های منفی زیادی در مورد توان نظام جمهوری اسلامی در کنترل اوضاع در سرتاسر جهان منتشر می شد.

بسیاری ر خارج از کشور بر روی زمان فروپاشی نظام جمهوری اسلامی در ایران لحظه شماری می کردند و شاید جزو معدود رسانه هایی که پیش بینی کرد که این اتفاق بادی نیست که درخت تنومند جمهوری اسلامی را بلرزاند اسپوتنیک بود، واسپوتنیک جزو معدود رسانه های بین المللی بود که توانست واقعیت های ماجرا را در همان لحظات اول اتفاقات تحلیل کند.
واکنش های مختلفی بابت تحلیل هایی که در اسپوتنیک بابت این اتفاقات نوشتیم دریافت کردیم که برخی مثبت بود و برخی منفی و یا حتی توهین آمیز و یا تهدید آمیز.
به هر حال روند اتفاقات نشان داد که تحلیل های ما واقع بینانه ترین تحلیل ها بود و بسیاری از رسانه های بین المللی در جو رسانه یی ای که توسط رسانه های غربی و عربی ایجاد شده بود گیر کرده بودند.
در حالی که بسیاری برای حل مشکلات معیشتی خود مدتها بود در خیابان بودند برخی تلاش کردند با سیاه نمایی فضا را ملتهب نشان دهند و این ذهنیت را القا کنند که مردم بر علیه نظام قیام کرده اند.
برای اینکه نقشه شان تکمیل شود برخی را اجیر کردند که به خیابان ها میان تجمع کنندگان نفوذ کنند و شعارهایی بر علیه نظام بدهند و با به تصویر کشیدن این افراد که برخی از شهر به شهر می رفتند و شعار های خود را تکرار می کردند یک فضای روانی بسیار سنگین در سطح بین المللی ایجاد کردند تا حتی اگر هم به نتیجه نرسد بتوان برای اهداف دیگر از آن استفاده کرد.
اینجا وقتی می گوییم اهداف دیگر می توانیم به عنوان مثال به قرار تصمیم گیری آقای ترامپ در مورد تمدید تعلیق تحریم های هسته ای نیز اشاره کنیم.
در واقع آمریکایی ها تلاش داشتند کشورهای مختلف جهان را متقاعد کنند که به جای تحریم های هسته ای تحریم های حقوق بشری بر علیه ایران اعمال کنند.
مساله ای که توسط طراحان این توطئه پیش بینی نشده بود واکنش مردم ایران بود.
آنها تصور نمی کردند که مردم ایران هوشمندانه عمل کنند وتوطئه آنها با کوه نه سنگ برخورد کند.
درست است که مردم مشکلات معیشتی داشتند اما مردم همچنین متوجه بودند که هدفشان چیست و زمانی که برخی تلاش داشتند حضور مردم در خیابان ها را منحرف کنند بلا فاصله مردم جایگیری کردند و خط خود را مشخص نمودند.
مردم ایران مشخص کردند که حاضر نیستند اجازه دهند نقشه هایی که در لیبی و سوریه و عراق و یمن پیاده شد در ایران پیاده شود.
آنها نشان دادند که علیرغم همه مشکلات معیشتی خود به دنبال بر اندازی نظام نیستند وثبات وامنیت کشور خود را با ارزش تر از مشکلات معیشتی خود می دانند.
در واقع راز شکست توطئه بر علیه ملت ایران نیز همین ماجرای بیداری مردم ایران بود.
البته در پایان باید یادآوری کرد که نباید از مشکلات معیشتی مردم غافل بود و باید به آنها رسیدگی شود تا به هر حال فرصت سوء استفاده از مشکلات معیشتی مردم برای دشمنان پیش نیاید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала