بشار اسد: تجاوز ترکیه به عفرین، حمایت از تروریسم است

© Sputnik / Aleksei Druzhininبشار اسد: تجاوز ترکیه به عفرین، حمایت از تروریسم است
بشار اسد: تجاوز ترکیه به عفرین، حمایت از تروریسم است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بشار اسد به عملیات ترکیه در عرفین واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، رئیس‌جمهور سوریه در دیدار با رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران، عملیات نظامی ترکیه به عفرین را در راستای ادامه حمایت این کشور از تروریسم دانست.

بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه دردیدار با کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران و هیئت همراه وی در دمشق این مطلب را بیان نمود.

اسد در این دیدار تاکید کرد که پیروزی علیه تروریسم در سوریه و عراق و مقاومت ایران در موضوع هسته‌ای، نقشه‌ای را که برای تجزیه کشورهای منطقه طراحی شده بود، نقش بر آب کرد.

به عقیده بشار اسد، عملیات نظامی ترکیه به شهر عفرین سوریه در راستای ادامه سیاست‌هایی است که نظام ترکیه از روز اول بحران در سوریه بر اساس حمایت از  تروریسم و گروه‌های تروریستی، در پیش گرفته است.

ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه در تاریخ ۲۰ ژانویه از آغاز عملیات « شاخه زیتون» علیه تشکل های کرد در عفرین سوریه خبر داد. همزمان با ترکیه، مبارزین «ارتش آزادی سوریه» نیز فعال هستند. 

دمشق قاطعانه این اقدام ترکیه در عفرین را محکوم کرده و تاکید نمود که عفرین بخش لاینفک سوریه محسوب می شود. مسکو در ارتباط با اوضاع در عفرین از تمامی طرفین خواست که خوددار بوده و به تمامیت ارضی سوریه احترام بگذارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала