اتحاد در حول برجام

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر اتحاد در حول برجام
اتحاد در حول برجام - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسکو به اتحاد تلاش ها جهت اجرای برجام فراخواند.

به گزارش اسپوتنیک، مسکو، در شورای امنیت سازمان ملل کشورها را به اتحاد تلاش ها برای اجرای استوار و پایدار معامله هسته ای با ایران فراخواند که قطعنامه معامله هسته ای با ایران را به تصویب رساند و مسئول اجرای مفاد توافق هسته ای با ایران است که مورد توافق همه طرفین شرکت کننده در آن قرار گرفته بود.

سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه در این خصوص گفت:«از جمله گام های مشخص اولیه برای حفظ رژیم عدم گسترش سلاح هسته ای در مرحله کنونی، اتحاد تلاش ها به نفع  دستیابی به اجرای پایدار برجام  باید باشد. شورای امنیت سازمان ملل از برجام حمایت کرد و قطعنامه 2231 به اتفاق آراء به تصویب رسید. از اینرو شورای امنیت مسئول اجرای برجام است.

شکست برجام، آنهم به تقصیر یکی از شرکت کنندگان گروه «1+5» سیگنال خطرناک و نگران کننده ای برای  کل معماری امنیت جهانی از جمله دورنمای حل و فصل مسأله هسته ای شبه جزیره کره خواهد بود».

در ژوئیه سال 2015 میلادی، پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد (متشکل از بریتانیا، چین، فرانسه، روسیه و ایالات متحده آمریکا) به علاوه آلمان به توافقی تاریخی با ایران برای جلوگیری از ساخت سلاح هسته ای دست یافتند. در ازای توقف برنامه هسته ای ایران هم قرار شد بسیاری از تحریم های وضع شده علیه این کشور برداشته شود.

توافقنامه برجام در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما تصویب شد. چهار شرط لازم برای تائید پایبندی ایران به توافقنامه برجام: تهران به صورت شفاف و قابل تصدیق تمامی بخشهای توافق را اجرا کند. ایران تخلف اساسی ای از برجام نداشته باشد. ایران هیچ عمل آشکار و یا پنهانی در جهات پیشرفت ساخت سلاح هسته ای انجام نداده باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала