گزارش و تحلیل

نژاد پرستی مدرن می تواند منجر به جنگ جهانی سوم گردد

© AFP 2023 / Nicholas Kammنژاد پرستی مدرن می تواند منجر به جنگ جهانی سوم گردد
نژاد پرستی مدرن می تواند منجر به جنگ جهانی سوم گردد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تاریخ بشریت شاهد دو جنگ جهانی بود که دلیل اصلی هر دو آنها اقتصاد و نژاد پرستی بود، ماجرایی که متاسفانه امروزه مجددا ظهور یافته.

هر دو جنگ جهانی به این دلیل پیش آمد که برخی ملت ها خود را ملت برتر دانستند و برخی کشورها تلاش داشتند با کنار زدن دیگر کشورها فضای اقتصادی خود را گسترش دهند.
شاید بیشترین چیزی که از جنگ جهانی دوم در اذهان بسیاری نقش بسته ماجرای آلمان نازی و یا فاشیزم ایتالیایی ویا فالانژ اسپانیایی ویا نژاد پرستان ژاپنی باشد.
اگر به شرایط امروزه جهان بنگریم می بینیم که امروزه تفکر های نژاد پرستانه مجددا در حال شکل گیری است اما به اشکال دیگر.
رئیس جمهوری جدید ایالات متحده بصورت عیان بقیه ملت ها را تحقیر می کند و ملت آمریکا را ملت برتر می داند، برخی ملت ها را بر آمده از چاه فاضلاب، برخی دیگر را تروریست و برخی دیگر را نژاد پست می نامد.
آیا وی فراموش کرده که نژاد اصیل آمریکایی همان سرخ پوستانی هستند که امروزه وی تلاش دارد میان آمریکا و مکسیک یک دیوار بکشد و از ورود آنها به آمریکا جلوگیری به عمل آورد، و خود وی از نژاد ژرمن یا همان آلمان ها هستند که هیتلر بر آمده از آنها است و شعارهایی که وی مطرح می کند هیچ تفاوتی با شعارهای نژاد پرستان نازی ندارد؟

رئیس جمهور آمریکا: من نژاد پرست نیستم - اسپوتنیک ایران
رئیس جمهور آمریکا: من نژاد پرست نیستم
خیر وی اصلا فراموش نکرده اما متوجه شده که این جریان در آمریکا و در برخی کشورها در حال اوج گیری است و تلاش دارد روی این جریان موج سواری کند.
وی در حالی مکسیکی ها را از ورود به ایالات متحده منع می کند که آنها با کمترین در آمد چرخه اقتصاد آمریکا را می چرخانند و جزو ارزان ترین وزحمت کش ترین کارگران در این کشور به حساب می آید.
وی در حالی آفریقایی تبار ها را برآمده از چاه فاضلاب می داند که رئیس جمهوری سابق کشورش فرزند یکی از آنها بوده و قشر بزرگی از سیاستمداران و نظامیان ودانشگاهیان و هنرمندان برجسته این کشور جزو اینان می باشند.
وی در حالی ایرانی ها را تروریست قلمداد می کند در حالی که طبق همه آمار و ارقام منتشر شده جامعه ایرانی در ایالات متحده برجسته ترین جامعه مهاجر در این کشور به حساب می آید و طبق همین آمار و ارقام 98% ایرانی های مقیم ایالات متحده دارای تحصیلات و مشاغل عالی می باشند.
طبق آماری که سال پیش در آمریکا منتشر شد جامعه ایرانی در مقایسه با همه جوامع مهاجر ساکن ایالات متحده رتبه اول را کسب کرده و در حالی 98% از ایرانی های مقیم ایالات متحده دارای تحصیلات و مشاغل عالی می باشند که جامعه دوم یعنی یهودی ها فقط 60% این امتیاز ها را توانسته اند کسب کنند.
همه این تصمیمات در واقع به این دلیل است که وی تلاش دارد جامعه را یکرنگ کند و همه مشاغل را ازآن آن رنگ نماید.
در حالی که زمانی نژاد پرستی مبنای نژاد قومی داشت زمانی دیگر با ظهور صهیونیسم رنگ دینی پیدا کرد و امروزه رنگ پوست مبنای این نژاد پرستی شده.
شاید جای تاسف داشته باشد که شرایط بگونه ای رقم خورده تا ایرانی های مهاجر در ایالات متحده و کانادا اکثرا از قشر تحصیل کرده و یا زحمتکش موفق باشند و اینان سرمایه مالی و تحصیلی خود را با خود به آمریکا برده اند تا با شرایطی مواجه شوند که آنها را تروریست قلم داد کنند و با آنها و خانواده هایشان برخورد خصمانه داشته باشند.
کشورهای آفریقایی خواستار عذرخواهی ترامپ شدند - اسپوتنیک ایران
کشورهای آفریقایی خواستار عذرخواهی ترامپ شدند
مساله ای که تاسف بیشتری را به بار میاورد این است که بسیاری از ایرانی تبارها در انتخابات از آقای ترامپ حمایت کردند بدون اینکه به فکر باشند برای جامعه خود در آمریکا امتیازاتی دریافت کنند و یا اینکه آنقدر در دولت آمریکا نفوذ پیدا کنند که از اتخاذ مواضع خصمانه در مقابل جامعه ایرانی در آمریکا جلوگیری به عمل آورند، سرزمین مادری پیش کش.
ناتوانی ایرانی های مقیم آمریکا از تشکیل تشکل های حامی آنها اصلی ترین دلیل این ماجرا می باشد و متاسفانه به جای اینکه ایرانی های مقیم این کشور به فکر آن باشند که شرایط اقامت خود را بهبود بخشند هنوز بسیاری به فکر آن هستند که فقط مشکلات شخصی خود را حل کنند.
بهترین الگوی اتحاد و همبستگی میان نژاد ها را می توان در میان یهودیان یافت که علیرغم همه اختلافات موجود فیما بین وحتی با موجودیت اسرائیل ولی برتری نژادی خود را از همه چیز ارجح تر می دانند و متوجه هستند که برای بقای خود باید گذشته از همه اختلافات با یکدیگر متحد باشند.
ایرانی های مقیم ایالات متحده و کانادا و کلا غرب هم باید متوجه شوند که اتحاد و همبستگی برای منافع خودشان در آمریکا را باید در اولویت قرار دهند و اگر هم حتی مخالف یکدیگر هستند برای منافع خود باید وحدتشان را در اولویت قرار دهند و برای منافع خود گذشته از همه اختلافات سیاسی و سلیقه ای مبارزه کنند، چون دیر یا زود متوجه خواهند شد که اگر متحد نباشند نژاد پرستی مدرن آنها را زیر پا له خواهد کرد.
بدیهی است ادامه روند رفتارهای نژاد پرستانه جدید در ایالات متحده ممکن است در نهایت منجر به راه افتادن یک جنگ جهانی تمام عیار گردد مخصوصا که سیاست جدید ایالات متحده مبنی بر آن است که همه معاییر بین المللی را برای منافع اقتصادی شان کنار بگذارند و ماجرا به یک یا ده یا بیست کشور ختم نمی شود بلکه زمامداران جدید ایالات متحده به دنبال تسلط سیاسی — اقتصادی و نظامی بر کل جهان هستند، امری که همیشه بصورت تاریخی منجر به جنگ جهانی شده و در نهایت منجر به نابودی ابرقدرتی شده که با این دیدگاه ها پیش رفته.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала