درگیری خونین در خاندان سعودی

© AFP 2023 / FAYEZ NURELDINEخاندان سعودی
خاندان سعودی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خاندان سعودی با جنگ و درگیری خونین مواجه خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، جنگ قدرت در داخل خاندان سعودی و احتمال انقلاب افرادی در داخل این خاندان علیه محمد بن سلمان ولیعهد سعودی تا جایی پیش رفته است که احتمال تبدیل آن به درگیری های خونین وجود دارد.

هر چند آل سعود از مدت ها قبل به این موضوع مباهات داشته است که بر خلاف شیوخی که پیش از آل سعود بر جزیره العرب حکومت می کردند، کشور را از هرگونه درگیری خونین بر سر قدرت در امان نگاه داشته اند اما اکنون به نظر می رسد اوضاع تغییر کرده است و چه بسا در ماههای آینده کشمکش قدرت در داخل خاندان حاکم سعودی به درگیری های خونین تبدیل شود.

احتمال خیزش مردمی، کابوس خاندان حاکم سعودی خواهد شد. سیاست های ابهام آمیز بن سلمان موجب ایجاد نگرانی و ترس عمیق در عربستان شده است و بیم آن می رود که سعودی ها در اعتراض به هزینه های سرسام آور و افزایش قیمت کالاها به خیابان ها بیایند که در این صورت باید گفت حضور آنان به مثابه بهار سعودی خواهد بود که خاندان حاکم سعودی از زمان آغاز آن در مصر و تونس به وحشت افتاده و بیم دارند معترضان خواستار برکناری آنان شوند.

با وجود تمام اقدمات پیشگیرانه علیه انقلاب از سوی آل سعود، خاندان حاکم همچنان از احتمال بروز انقلاب مسالمت آمیز در داخل کشور در بیم و وحشت به سر می برد.

 

آنچه امروز در داخل خاندان حاکم سعودی جریان دارد، آغاز روندی است که چه بسا به درگیری های خونین ختم شود که به نوبه خود می تواند موجب کاهش قدرت خاندان حاکم آن هم همزمان با کاهش ثروت های نفتی سعودی شود. اگر تا پیش از این شاهزادگان ناراضی و منتقد را با پول راضی می کردند، اکنون بن سلمان در تلاش برای سلب دارایی های آنان است تا خزانه خود را که به دلیل افزایش رشد جمیعت و کاهش بهای نفت تحت فشار است، پر کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала