چه کسی تلگرام را رفع فیلتر کرد؟

© Sputnik / Kirill Kallinikov /  مراجعه به بانک تصاویر چه کسی تلگرام را رفع فیلتر کرد؟
چه کسی تلگرام را رفع فیلتر کرد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بعد از اعتراضات مردمی اخیر در ایران تلگرام فیلتر شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تابناک، بعد از اعتراضات مردمی اخیر در ایران تلگرام فیلتر شد.

پیام رسان تلگرام که در ایران 40 میلیون کاربر دارد پس از تقریبا دو هفته فیلتر بودن در ایران بلاخره رفع فیلتر شد. در این مدت در پاسخ به این سوال که ایا فیلترینگ تلگرام دائمی یا موقتی است هر بار مسئولین وعده می دادند که فیلتر تلگرام موقتی است و به زودی رفع فیلتر خواهد شد.

فیلتر شدن تلگرام با تصمیم عالی ترین مرجع تصمیم گیر در حوزه امنیتی کشور یعنی شورای عالی امنیت ملی بوده است.

وزیر ارتباطات، نمایندگان مجلس و سایر مسئولان اعلام کردند که تصمیم گیری در خصوص فیلترینگ تگلرام توسط شورای عالی امنیت ملی صورت گرفته است؛ شورایی که ریاست آن بر عهده رئیس جمهور است و مقامات زیادی از مسئولان دولتی تا مقامات حاکمیتی در آن عضویت دارند. این شورا عالی ترین مرجع تصمیم گیری در موضوعات امنیتی کشور محسوب می شود.

البته اینکه فیلترینگ تلگرام مصوبه شورای عالی امنیت ملی بوده یا تصمیم موقتی در هیچ جایی مورد اشاره قرار نگرفته است؛ اما بر خلاف خبر مربوط به فیلترینگ تلگرام که به طور گسترده عنوان شد این تصمیم توسط شورای عالی امنیت ملی گرفته شده و دولت و رئیس جمهور در آن دخالتی نداشته اند، شب گذشته، تقریبا بیشتر رسانه های دولتی از رفع فیلتر تلگرام به دستور رئیس جمهور روحانی خبر دادند.

اگر رفع فیلتر تلگرام به دستور رئیس جمهور صورت گرفته است، در همان ابتدای کار دولت و رئیس جمهور برای جلوگیری از فیلترینگ تلگرام تلاش می کردند؛ چطور است که وقتی تصمیمی ممکن است منافع دولت را به خطر بیندازد، آن تصمیم بر عهده یک نهاد امنیتی گذاشته می شود، ولی زمانی که خبر رفع فیلتر اعلام می شود که به نفع دولت و رئیس جمهور می تواند باشد، آن را مستقیم به دستور «حسن روحانی» عنوان می کنند؟

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала