ایران به انزوای آمریکا دست یافت

© AFP 2023 / Atta Kenareایران به انزوای آمریکا دست یافت
ایران به انزوای آمریکا دست یافت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران توانست آمریکا را خصوص برجام در انزوای کامل قرار دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا،معاون وزیر امورخارجه ایران گفت: در جریان نبرد دیپلماتیک در یک سال گذشته به طور بی سابقه ایران توانست متحدین اروپایی را از آمریکا جدا کند و این کشور را در خصوص برجام در انزوای کامل قرار دهد.

عباس عراقچی افزود: بیش از یک سال است که تلاش گسترده ترامپ برای از بین بردن برجام یا حداقل اصلاح و تغییرات آن مواجه هستیم

صف بندی دیپلماتیک در یک سال گذشته میان ما و آمریکا جریان داشته است گفت ما در جبهه های مختلف درگیر هستیم و یک سال گذشته برجام درگیری دیپلماتیک بین ما و ترامپ بوده است و ترامپ تلاش کرد به ما فشار وارد کند و وارد مذاکره مجدد شده و ایرادات برجام را رفع کند.

در این نبرد دیپلماتیک دریک ساله گذشته به طور بی سابقه ایران توانست متحدین اروپایی را از آمریکا جدا کند آمریکا را در خصوص برجام در انزوای کامل قرار دهد به طوری که حتی متحدین آمریکا با نظر ترامپ درباره تغیرات در برجام موافقت نکردند.

این امر نتیجه سه امر است اول استحکام درونی برجام برخلاف آنچه گفته می شد برجام دارای استحکام درونی است و از بین بردن آن به آسانی مسیر نیست.

در ژوئیه سال 2015 میلادی، پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد (متشکل از بریتانیا، چین، فرانسه، روسیه و ایالات متحده آمریکا) به علاوه آلمان به توافقی تاریخی با ایران برای جلوگیری از ساخت سلاح هسته ای دست یافتند. در ازای توقف برنامه هسته ای ایران هم قرار شد بسیاری از تحریم های وضع شده علیه این کشور برداشته شود.

توافقنامه برجام در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما تصویب شد. چهار شرط لازم برای تائید پایبندی ایران به توافقنامه برجام: تهران به صورت شفاف و قابل تصدیق تمامی بخشهای توافق را اجرا کند. ایران تخلف اساسی ای از برجام نداشته باشد. ایران هیچ عمل آشکار و یا پنهانی در جهات پیشرفت ساخت سلاح هسته ای انجام نداده باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала