روسیه تحریم های امریکا را بی پاسخ نخواهد گذاشت

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه تحریم های امریکا را بی پاسخ نخواهد گذاشت
روسیه تحریم های امریکا را بی پاسخ نخواهد گذاشت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد مسکو به تحریم های آمریکا علیه روسیه پاسخ مناسب خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، پسکوف ضمن بیان این مطلب تاکید کرد رئیس جمهوری روسیه درباره چگونگی پاسخ روسیه به تحریم های امریکا تصمیم گیری خواهد نمود.
وی خبر منتشره در اینباره را که ممکن است اسامی 50 شهروند روسیه در فهرست تحریمی آمریکا گنجانده شود، به این شکل مورد تفسیر قرار داد.
پیشتر گزارش داده شده بود که ممکن است تقریبا 50 نفر از مقامات عالی رتبه و کارآفرینان "نزدیک به رهبری" روسیه مشمول باصطلاح "گزارش کرملین" شوند که اکنون واشنگتن در حال تهیه آن است.
به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را روزنامه روسی "کومرسانت" با استناد به "منابعی در نهادهای دولتی آمریکا اطلاع داده که بطور مستقیم در تهیه سند مربوطه شرکت ندارند اما در اجرای سیاست ایالات متحده نسبت به روسیه دخیل هستند.
طبق شرایط قانون "مقابله با مخالفان امریکا از طریق تحریم ها" قرار است نه فقط مقامات و کار آفرینان بلکه اعضای خانواده آنها در فهرست تحریم ها قرار بگیرند. به این ترتیب ، قهرست مربوطه می تواند تا 300 نفر را در بر بگیرد.
یادآور می شود دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قانون "مقابله با مخالفان امریکا از طریق تحریم ها" را روز 2 اوت 2017 امضا کرد. طبق این سند، تحریم ها علاوه بر روسیه، کره شمالی و ایران را در بر می گیرد. یکی از اصول این قانون ، دولت آمریکا موظف است حداکثر 180 روز پس از تصویب این سند (دیرتر سالانه) فهرست کارآفرینان و سرمایه داران بزرگ و دیگر افراد قشر ممتاز نزدیک به حکومت روسیه از جمله اطلاعات مربوطه به خویشاوندان آنها را به کنگره ارائه دهد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала