حواشی سالگرد پهلوان ایران زمین در فضای مجازی +عکس

© Sputnik / Said Tsarnaevحواشی سالگرد پهلوان ایران زمین در فضای مجازی +عکس
حواشی سالگرد پهلوان ایران زمین در فضای مجازی +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معمای مرگ مرموز جهان پهلوان "غلامرضا تختی" هنوز هم حل نشده است.

به گزارش اسپوتنیک، به مناسبت ۱۷ دی ماه سالروز درگذشت جهان پهلوان تختی، بر آن شدیم تا نگاهی دوباره به علت مرگ او بپردازیم و نگاهی به بازتاب این واقعه در فضای مجازی بیاندازیم. هر چند در این رابطه صحبت های زیادی شده است و مرحوم "علی حاتمی" نیز فیلمی در مورد مرگ مرموز تختی ساخته است اما هنوز معمای مرگ او حل نشده است.

خاطره تلخ مرگ تختی در روز ۱۷ دی ماه، هنوز از حافظه های جوان های آن دوره که در حال حاضر تبدیل به افراد سالمندی شده اند از بین نرفته است.

خبرنگار جوان سال ۴۶ به نام "محمد بلوری" که در سرویس حوادث روزنامه کیهان مشغول به کار بود، خاطرات آن روز تلخ را اینگونه بیان کرده است.

به گزارش برخی رسانه های مجازی نظیر رکنا، در سرویس حوادث روزنامه کیهان، یک تلفن ثابت وجود داشت که کسی به آن برای امور شخصی دست نمی زد و فقط مردم به آن زنگ می زدند و اتفاقات و حوادث را گزارش می کردند. در روز ۱۷ دی ماه سال ۴۶، تلفن طبق معمول دوباره زنگ خورد و شخصی ناآشنا به ما خبر داد که قتلی در هتل "آتلانتیک" تهران رخ داده است. ما هم با کلانتری منطقه تخت جمشید تماس گرفتیم تا از چند و چون حادثه مطلع شویم. وقتی که متوجه شدیم، فرد مورد نظر غلامرضا تختی است، ابتدا خبرنگار حوادث "فرامرز خدادادیان" به محل اعزام شد و سپس خود من سریع به محل حادثه رفتم. وقتی به هتل رسیدم، دیدم که آمبولانس ایستاده و می خواهد جنازه را به پزشکی قانونی منتقل کند. به اتاق تختی که رسیدم، زمانی بود که داشتند جنازه را از روی تخت بلند می کردند تا روی برانکارد بگذارند اما چون تختی سنگین وزن بود، فردی که از قسمت سر می خواست او را بلند کند، نتوانست تعادل خود و جنازه را حفظ کند و جسد جهان پهلوان با سر به زمین خورد و کمی پشت سر او فرو رفتگی ایجاد شد و خون آمد. اتفاقا زمانی که او را به پزشکی قانونی بردند، این موضوع حاشیه ساز شد و گفتند که حتما او را کشته اند و ما هر چقدر می گفتیم که جنازه به زمین افتاد، کسی قبول نمی کرد. 

به گفته بلوری سردبیر روزنامه کیهان، تشییع جنازه به باشکوه ترین شکل ممکن برگزار شد و جمعیت بسیار زیادی خود را به قبرستان "ابن بابویه" رساندند تا در مراسم تشییع جهان پهلوان شرکت کنند.
به گفته او فردای روز حادثه، ساواک اعلام کرد که تختی خودکشی کرده است. نامه ای هم که من به قلم خود تختی بالای سر جنازه او در هتل و در دفترچه یادداشت او دیدم، این موضوع را در ذهن تداعی می کرد. او از اختلافات خانوادگی حرف زده بود و این که باغچه ای دارد که می خواهد آن را به خواهرش بدهد و پولی که از او باقی مانده بود. تختی الگوی جوانمردی برای بسیاری از جوانان بود و دستی هم در سیاست داشت. او در ماجرای زلزله بوئین زهرا هم تلاش های بسیاری برای جمع آوری کمک های مردمی کرده بود.
بعد از مرگ تختی، ثبت احوال شناسنامه جهان پهلوان تختی را باطل نکرد تا او همیشه زنده بماند.

Публикация от RES (@res_news) Янв 7, 2018 at 7:06 PST

در آن زمان بسیاری از شخصیت ها مانند "جلال آل‎احمد" اين خودكشي را تكذيب كرده و قبول نکردند.
اینکه او به گفته ساواک خود را کشته است و یا بدست کس یا کسانی کشته شده است در هاله ای از ابهام است اما قهرمانان هنوز مات ومبهوت مردانگی جهان پهلوان تختی هستند و مردم هیچ گاه قضیه خودکشی او را باور نکردند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала