روسیه تقاضای ثبت شرکت شریک اسپوتنیک در امریکا به عنوان آژانس خارجی را محکوم کرد

© AFP 2023 / Shawn Thewروسیه تقاضای ثبت شرکت شریک اسپوتنیک در امریکا به عنوان آژانس خارجی را محکوم کرد
روسیه تقاضای ثبت شرکت شریک اسپوتنیک در امریکا به عنوان آژانس خارجی را محکوم کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفارت روسیه در واشنگتن اعلام کرد تقاضای ثبت شرکت RIA Global، شرکت شریک اسپوتنیک در امریکا به عنوان آژانس خارجی به روابط روسیه و امریکا لطمه وارد می کند.

به گزارش اسپوتنیک، دیروز اعلام شد شرکت RIA Global که برای اسپوتنیک مطالب و برنامه های رادیویی تهیه می کند، فقط در صورت ثبت نام به عنوان عامل خارجی خواهد توانست به کارخود در امریکا ادامه دهد.
در اعلامیه سفارت روسیه در امریکا در اینباره گفته می شود:" روسیه بطور پیگیرانه مخالف محدود کردن آزادی رسانه ها از جمله رسانه ها و خبرنگاران خارجی است اما این نکته در مورد امریکا و تعدادی از متحدانش صدق نمی کند که به جای همکاری متقابلا سودمند به وارد کردن فشار غیر قابل قبول بر رسانه های روسیه ادامه می دهند".
یادآور می شود وزارت دادگستری شرکت RIA Global LLC را که به تولید محصولات برای خبرگزاری و رادیوی بین الماللی اسپوتنیک اشتغال دارد، ملزم کرد به عنوان آژانس بین المللی ثبت نام کند.
در اطلاعیه رسمی وزارت دادگستری آمریکا گفته می شود RIA Global LLC باید طی 30 روز مطابق با قانون سال 1938 درباره آژانس های خارجی ثبت نام کند چون "به نفع خبرگزاری بین المللی"روسیا سگودنیا"… در ایالات متحده فعالیت سیاسی می کند".

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала