سروش می تواند جایگزین تلگرام شود؟

© Sputnik / Kirill Kallinikov /  مراجعه به بانک تصاویر تلگرام
تلگرام - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شاید اپلیکیشن های ایرانی از قبیل سروش جایگزین تلگرام شوند.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به رسانه های داخلی ایران، یکی از پیام‌ رسان‌ هایی که این روزها زیاد از آن صحبت می شود، پیام‌ رسان داخلی سروش است که امکان چت فردی و گروهی، تماس صوتی، ایجاد کانال‌، پرداخت قبض، خرید شارژ آسان و پرداخت پول را به کاربران خود می‌ دهد. برخی معتقدند پیام‌ رسان های تلگرام و سروش می‌توانند جایگزین خوبی برای هم باشند.

 اما بحثی که همیشه در استفاده از پیام‌ رسان‌ های داخلی مطرح بوده، مساله امنیت و حریم خصوصی کاربران است. بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی، پیام‌ رسان اجتماعی داخلی، پیام‌ رسانی است که بیش از 50 درصد سهام آن متعلق به شخص ایرانی بوده و میزبانی آن صرفا در داخل کشور انجام شده و امکان اعمال حاکمیت در آن وجود دارد.

 عندلیب آذر نایب رییس کمیسیون کسب و کارهای نوین اتاق ایران و مدرس کارآفرینی و کسب و کار اینترنتی درباره پیام‌ رسان‌های داخلی مانند سروش و وضعیت امنیت این پیام‌ رسان اظهار داشت: در تمام دنیا سیستم‌ های مخابراتی دست نهادهای اطلاعاتی است. هیچ کشوری در دنیا نیست که سیستم ارتباطاتش، اینترنت و مخابراتی‌ اش زیر نظر نهادهای اطلاعاتی نباشد. بنابراین هیچ نرم‌افزاری در دنیا وجود ندارد که شما در آن امنیت داشته باشید. بنابراین هیچ فرقی نمی‌کند این نرم‌ افزار داخلی یا خارجی باشد.

 

از لحاظ امنیتی هیچی فرقی بین این اپلیکیشن‌ها وجود ندارد. تمام این اپلیکیشن‌ ها در بحث فضای مجازی، ارتباطات و ارسال پیام به راحتی می‌تواند قابل کنترل باشد و در دسترس افراد علاقه‌مند قرار گیرد. اما اینکه مردم چقدر به این پیام‌ رسان‌های داخلی اعتماد دارند، بحث دیگری است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала