عراقچی: جامعه بین الملل برای خروج آمریکا از برجام آمادگی داشته باشد

© REUTERS / Heinz-Peter Bader عراقچی: جامعه بین الملل برای خروج آمریکا از برجام آمادگی داشته باشد
عراقچی: جامعه بین الملل برای خروج آمریکا از برجام آمادگی داشته باشد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی با بیان اینکه ممکن است آمریکا از برجام خارج شود، گفت: ایران خود را برای همه شرایط و سناریوها آماده کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، عباس عراقچی در نشست ترتیبات امنیتی غرب آسیای کنفرانس امنیتی تهران با بیان اینکه مشکلات منطقه غرب آسیا مشکلات پیچیده ای است، گفت: برجام تجربه موفقی در این زمینه است چراکه تنها تجربه حل و فصل مصالمت آمیز یک بحران است. مهمترین درس برجام این است که هنوز میتوان به مذاکره امید داشت.
وی گفت: البته مسائلی مانند مقابله با تروریسم و داعش موضوعی نیست که بتوان آن را با مذاکره حل و فصل کرد.
عراقچی ادامه داد: متاسفانه آمریکا در تلاش است برجام را با شکست مواجه کند. کاری که رئیس جمهور آمریکا در قبال برجام انجام می دهد باعث از بین رفتن آن خواهد شد.
معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه بیش از یکسال است که رئیس جمهور آمریکا تمام توان خود را برای نابودی برجام با نقض مکرر آن به کار بسته، گفت: این تلاش ها در روزهای آتی که موعد تایید برجام از سوی آمریکا است ممکن است باعث خروج ایالات متحده از برجام شود.
وی افزود: جامعه بین الملل باید برای خروج آمریکا از برجام آمادگی داشته باشد. جمهوری اسلامی ایران خود را برای همه شرایط و سناریوها آماده کرده است.
عراقچی خاطرنشان کرد: خروج آمریکا از برجام و نابودی آن بیشترین ضرر را به جامعه بین الملل و منطقه خواهد رساند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала