تصویب طرح الزام شهرداری به تعیین مکان برای اعتراضات مردم در شورای شهر تهران

© AP Photoتصویب طرح الزام شهرداری به تعیین مکان برای اعتراضات مردم در شورای شهر تهران
تصویب طرح الزام شهرداری  به تعیین مکان برای اعتراضات مردم در شورای شهر تهران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طرح دو فوریتی الزام شهرداری تهران به تعیین مکان برای اعتراضات مردم با ده رای موافق و پنج رای مخالف در نشست شورای پایتخت ایران به تصویب رسید
به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت شهر نوشت، مسجد جامعی عضو شورای تهران در جلسه امروز این شورا درباره طرح دو فوریتی الزام شهرداری تهران به تعیین مکانی مناسب برای اعتراضات مردمی گفت: اصل ۲۷ قانون اساسی بیان می دارد تشکیل اجتماعات بدون حمل سلاح و به شرط آنکه مخل مبانی اسلام نباشد، مجاز است.
به گزارش خبرنگار شهرنوشت، عضو شورای شهر تهران گفت: مردم اگر انتقاد و اعتراض داشته باشند باید چه کنند؟ ما باید به لحاظ کالبدی و فیزیکی مکانی را فراهم کنیم تا مردم و بنابر حقی که دارند اعتراض کنند.
وی افزود: شهرداری تهران موظف است طبق چارچوب، مکان مناسبی را برای این‌گونه اجتماعات فراهم کرده و ظرف مدت یک ماه برای تایید نهایی به شورا ارسال کند تا به این ترتیب اگر شهروندان اعتراضی داشتند به آن مکان رفته و اعتراضاتشان را به گوش برسانند. البته شهرداری باید با مشارکت دستگاه‌های ذیربط در این زمینه، اقدام به تعیین یک مکان کند.
از تاریخ 28 دسامبر، در شهرهای بزرگ ایران من جمله: تهران، مشهد، اصفهان و رشت، اعتراضات گسترده ای صورت گرفته است. آقای حسن روحانی رئیس جمهور ایران در واکنش به این ناآرامی ها اعلام نمود که این اعتراضات، ناشی از مشکلات داخلی در کشور و همچنین دخالت و تحریکات برخی دیگر کشورها می باشد. براساس گزارش های منتشر شده توسط رسانه های داخلی ایران، تا کنون حداقل 21 نفر در این اعتراضات جان خود را از دست داده اند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала