وزیر خارجه پاکستان، آمریکا را دوستی خائن نامید

© AFP 2023 / Farooq Naeemوزیر خارجه پاکستان، آمریکا را دوستی خائن خواند
وزیر خارجه پاکستان، آمریکا را دوستی خائن خواند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه پاکستان در پاسخ به اظهارات ترامپ که کشورش را به دروغگویی متهم کرده بود، گفت: آمریکا دوستی است که همیشه خیانت می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، خواجه آصف وزیر امور خارجه پاکستان گفت: آمریکا در عملکردش همانند یک متحد با دولت اسلام آباد شکست خورده و به خاطر ناکامی‌هایش در افغانستان دولت پاکستان را مقصر می‌داند. ما دیگر با آمریکا هیچ ائتلافی نداریم. این رفتاری نیست که دو متحد با یکدیگر داشته باشند.

به نقل از ایسنا؛ صحبت‌های وزیر امور خارجه پاکستان پس از توئیت اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا درباره تعلیق کمک‌های مالی به پاکستان مطرح شده است.

وزیر امور خارجه پاکستان تاکید کرد: ما در حال حاضر آرامش را در پاکستان برقرار کرده‌ایم. فقدان همکاری میان واشنگتن و کابل در بازگشت آوارگان به افغانستان و مقصر دانستن پاکستان در عدم مقابله با شبه‌نظامیان باعث شده است تا گمانه زنی درباره این مساله به وجود آید که مقابله با تروریسم آنچنان که باید صادقانه صورت نگرفته است. کشورهای دیگری هستند که می‌توانند متحد پاکستان باشند و در کنار ما به روند مذاکرات صلح با طالبان و دولت افغانستان کمک کنند.

خواجه آصف همچنین تاکید کرده است که دولت پاکستان باید روابطش با آمریکا را مجددا ارزیابی کند.

وی در مصاحبه با شبکه خبری جئو گفت: آمریکا دوست ما نیست چون در قبال پاکستان نه همانند دوست رفتار می‌کند نه همانند یک متحد. پاکستان در جبهه دیپلماتیک منزوی نشده است و هرگونه تهاجم آمریکا با واکنش ملی روبرو خواهد شد.

این سخنان خواجه آصف واکنش عمران خان، رهبر تحریک انصاف را نیز در پی داشت و وی گفت که زمان آن رسیده تا پاکستان ارتباطش را با آمریکا قطع کند و حضور اطلاعاتی و دیپلماتیک آمریکا در منطقه را متوقف سازد.

واشنگتن، دولت پاکستان را به بازی "دوگانه" با کمک به طالبان و شبکه حقانی که مسبب ناآرامی‌ها در افغانستان هستند، متهم می‌کند. اما اسلام‌آباد این مساله را رد می‌کند.

وزیر امور خارجه پاکستان همچنین گفت: رفتار آمریکا نه دوستانه است و نه همانند یک متحد. این کشور دوستی است که همیشه خیانت می‌کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала