پاکستان یوان چین را جایگزین دلار آمریکا می کند

© Fotolia / Vkilikovپاکستان یوان چین را جایگزین دلار آمریکا می کند
پاکستان یوان چین را جایگزین دلار آمریکا می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بانک مرکزی پاکستان اعلام کرد: شرکت‌های پاکستانی از این پس می‌توانند به جای استفاده از دلار برای مبادله با چین از یوآن استفاده کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، دولت پاکستان برای استفاده از یوآن چین به جای دلار توسط شرکت‌های پاکستانی چراغ سبز نشان داد. این مسأله می‌تواند خود به خود دلار را در مبادلات تجاری و سرمایه‌گذاری بین چین و پاکستان به حاشیه ببرد.

بر اساس این گزارش احتمال می‌رود یکی از اصلی‌ترین دلایل این تصمیم دولت پاکستان اختلاف سیاسی موجود در شرایط کنونی میان پاکستان و آمریکا است.

بانک مرکزی پاکستان اعلام کرد: تصمیم‌گیری برای اجرای سیاست واردات، صادرات و تأمین مالی به یوآن چین بین دو کشور قطعی شده است. یوآن چین هم اکنون همانند دلار و یورو در بازار جهانی مبادله می‌شود.

بانک مرکزی پاکستان اعلام کرد: از این پس شرکت‌های پاکستانی در استفاده از یوآن چین به جای دلار آزاد هستند و قوانین لازم و چارچوب مورد نیاز برای ترویج استفاده از یوآن چین به جای دلار در پاکستان انجام شده است.

چین و پاکستان در قالب توافق کریدور اقتصادی چین و پاکستان در حال افزایش سرمایه‌گذاری مبادلات دوجانبه هستند و پیش‌بینی می‌شود این تصمیم دولت پاکستان به افزایش قابل توجه مبادلات تجاری دوجانبه بین دو کشور منجر شده و در بلندمدت به نفع دو کشور تمام شود.

دولت پاکستان در حالی این تصمیم را گرفته است که روابط سیاسی بین آمریکا و این کشور در پایین‌ترین سطح خود قرار داشته و رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده است کمک‌های مالی به این کشور را متوقف می‌کند.

دونالد ترامپ طی توئیتی اعلام کرده است که آمریکا به طور کاملاً احمقانه‌ای طی 15 سال گذشته 33 میلیارد دلار به پاکستان کمک کرده و آنها در عوض چیزی جز دروغ برای واشنگتن نداشتند.

واشنگتن اسلام‌آباد را بارها به بدل شدن به بهشت تروریست‌ها متهم کرده است، دولت آمریکا اعلام کرده است که کمک نظامی 255 میلیون دلاری به پاکستان را متوقف کرده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала