استقبال مسکو از تصمیم دو کره برای آغاز مذاکرات

© Fotolia / yulenochekkاستقبال مسکو از تصمیم دو کره برای آغاز مذاکرات
استقبال مسکو از تصمیم دو کره برای آغاز مذاکرات - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خارجه روسیه از تصمیم اخیر پیونگ‌ یانگ و سئول برای آغاز مذاکرات پس از گذشت دو سال حمایت می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، مسکو از آمادگی کره شمالی و جنوبی برای از سرگیری مذاکرات استقبال می‌کند.
یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه روسیه ضمن اعلام خبر استقبال از گزارش‌های انتشار یافته مبنی بر آمادگی دو کره برای از سرگیری مذاکرات گفت: کرملین امیدوار است این روند مثبت با دستیابی به توافقنامه‌های قاطع و محکم با هدف حل و فصل اختلافات و برقراری آرامش در شبه‌جزیره کره هرچه بیشتر، مستحکم‌تر و پایدار‌تر شود.

این منبع با اشاره به اعلام آمادگی دو کره برای از سرگیری مذاکرات اعلام کرد روسیه نیز آماده است تا در مذاکرات خلع سلاح در شبه‌جزیره کره مشارکت داشته باشد.
وی با بیان این مطلب به خبرنگاران گفت: این امیدواری وجود دارد که پس از مذاکرات دو کره در خصوص مسائل مرتبط به امور ورزشی، امکان مذاکرات سیاسی نیز فراهم شود. با این همه این مذاکرات مستلزم مشارکت آمریکا نیز خواهد بود؛ زیرا بدون همکاری واشنگتن دو کره به سختی به نتایج مثبتی دست خواهند یافت.
کره شمالی روز جمعه موافقت کرد تا هفته آینده مذاکرات رسمی با کره جنوبی را از سر بگیرد. این نخستین مذاکرات دو کره پس از گذشت دو سال به شمار می‌رود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала