کدام خوارکی علت بزرگی شکم است؟

© Fotolia / Brent Hofackerبستنی پسته ای
بستنی پسته ای - اسپوتنیک ایران
اشتراک
این خوراکی خوشمزه در کشورهای بسیاری محبوب شده است.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به تحقیقات انجام شده در جهان، ایتالیا، نیوزیلند، استرالیا و آمریکا بستنی خور ترین کشورهای دنیا هستند. در این کشورها تولیدکنندگان به این نتیجه رسیده اند که بستنی های شکلاتی و کاکائویی طرفداران بیشتری در سراسر دنیا دارند. کارشناسان، شیرینی موجود در این بستنی ها را عامل محبوبیت آن دربین مردم می دانند.

یک لیوان بستنی حدود 500 کیلو کالری انرژی دارد اما یک لیوان شیر حدود 200 کیلو کالری. این روزها برخی افراد به مصرف بیش از اندازه بستنی عادت دارند، یعنی بدون در نظر گرفتن میزان کالری بالای این خوراکی خوشمزه، آن را در تمام میان وعده هایشان می گنجانند و نمی دانند که با خوردن همین حجم کم از این خوراکی چرب و شیرین، کالری مازادی به بدنشان می رسد و به مرور زمان، دچار چاقی، اضافه وزن و دردسرهای ناشی از آن می شوند.

الگوی اضافه وزن، چاقی و تجمع چربی در بدن با توجه به وجود هورمون های جنسی مختلف در بین خانم ها و آقایان تفاوت دارد. معمولا چاقی خانم ها بیشتر در ناحیه باسن، ران، سینه و چاقی آقایان بیشتر در ناحیه ی شکم اتفاق می افتد. البته پس از رسیدن خانم ها به سن یائسگی و از بین رفتن اثر هورمون های جنسی، چاقی آنها هم مانند آقایان تنها به چاقی شکمی تبدیل می شود. چاقی شکمی بسیار خطرناک تر از انواع دیگر چاقی ست چون چربی هایی که در ناحیه ی شکم تجمع پیدا می کنند، در معرض تبادل با چربی های خون قرار می گیرند و می توانند مشکلات متابولیک فراوانی برای فرد به وجود بیاورند. به همین دلیل و با توجه به اینکه مصرف زیاد این خوراکی خوشمزه می تواند تراکم کالری و ایجاد چربی شکمی را در آقایان بالا ببرد، می تواند برای آنها بسیار خطرناک هم باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала