ناآرامی ها در ایران

© AP Photoناآرامی ها در ایران
ناآرامی ها در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در مسکو امیدوارند اوضاع داخل ایران بر طبق سناریوی خشونت پیش نرود.

به گزارش اسپوتنیک، در مسکو امیدوارند که اوضاع در ایران بر طبق سناریوی خشونت پیش نرود و به خونریزی در بین مردم نیانجامد.

در وزارت خارجه روسیه گفته شد:«این مسأله داخلی ایران است. امیدواریم که اوضاع در آنجا بر طبق سناریوی خشونت و خونین پیشرفت نکند. دخالت خارجی که باعث از ثبات اندازی اوضاع در ایران شود جایز نیست».

طی روزهای اخیر،اعتراضات ضد دولتی در ایران به مرگ 12 نفر منجر شده است.

به گزارش ایرنا،علاء الدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی به برخی از عوامل زمینه ساز مسائل اخیر و موج سواری دشمن در عرصه فعلی و تلاش برای جبران ناکامی هایی که اخیرا در منطقه به دست آورده، اشاره کرد. بروجردی گفت: برخلاف تصور دشمنان، شرایط آرام است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که همه قوا و مسئولان باید با تمام تلاش به مردم خدمت کنند و مشکلات را از سر راه بردارند، گفت: ملت ایران هوشمند تر و آگاه تر از این مسائل هستند که فریب توطئه های دشمنان را بخورند.

در شهرهای بزرگ ایران- تهران،مشهد، اصفهان و رشت، از 28 ماه دسامبر اعتراضات مردمی جریان دارد. مقامات اطلاع دادند که در شهر «درود» در جریان تظاهرات دو نفر کشته شدند و اعلام کردند که «نیروهای امنیتی بسوی تظاهرکنندگان آتش نگشودند». دیرتر اعلام شد 4 نفر در این ناآرامی ها جان خود را از دست دادند.

رییس جمهور با اشاره به اینکه در بحث اشتغال هنوز تا زمانی که مشکل بیکاری را حل کنیم، فاصله داریم، گفت: مردم مشکلات دارند. طبیعی است، باید این مشکلات را حل و فصل کنیم. بنابراین یک عده اعتراض یا انتقاد دارند. به حق انتقاد دارند، منتها باید طریق و مسیر درست و قانونی را برای بیان انتقاد انتخاب کنند. یک عده ای در این وسط آمدند دارند با تحریک دیگران سوء استفاده می‌کنند. آن هم معلوم است که برای چیست؟

روحانی با بیان اینکه مردم تنها به خاطر مشکلات اقتصادی به خیابان نیامده اند و فقط پول و نان و آب نمی خواهند، افزود: یکی از خواسته های مردم این است که فضا را بازتر کنیم.

روحانی همچنین اعلام نمود که بعضی از کشورها از جمله عربستان سعودی  سعی کردند«ناآرامی ها در ایران را تحریک کنند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала