9 سیاره که ساکنان آن‌ها می‌توانند در باره موجودیت کره زمین با خبر باشند

© Photo / ESA/Hubble & NASA9 سیاره که ساکنان آن‌ها می‌توانند در باره موجودیت کره زمین با خبر باشند
9 سیاره که ساکنان آن‌ها می‌توانند در باره موجودیت کره زمین با خبر باشند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در مقاله‌ای منتشره در مجله MNRAS گفته می‌شود که ساکنان احتمالی نه سیاره که دانشمندان آلمانی و بریتانیایی لیست آن‌ها را تسکیل دادند می‌توانند از کره زمین و زندگی موجودات هوشمند در آن با خبر باشند.

پروفسر «روبرت وِلز» از دانشگاه کویینز انگلیس می گوید: هر چقدر سیاره بزرگ‌تر باشد به همان اندازه نور ستاره ای را که به دور آن می‌گردد کمتر می کند. از نظر دیگر، فاصله سیاره از خورشید به قابلیت دید آن تأثیر می گذارد. به این خاطر فرازمینیان، سیاره ما را در موارد بیشتر از سیاره های غولپیکر مشاهده خواهند کرد.
حساب‌ها نشان دادند که امکان مشاهده زمین یا کره‌های دیگر منظومه شمسی از فضای خارج از سیستم خورشیدی معادل 2.5 درصد و شانس کشف سه سیاره در یک زمان بسیار ناچیز است و از 0.027 درصد تجاوز نمی کند.
از این رو تنها ساکنان برخی سیاره های فراخورشیدی امکان دارند زمین را تماشا و مطالعه کنند. البته اگر آن‌ها ابزاری مانند دوربین «کپلر» یا «هابل» داشته باشند. رویهمرفته تعداد چنین سیارات فقط 65 تا است و اکثر آن‌ها می‌توانند فقط به تماشای مریخ دسترسی پیدا کنند و فقط نه سیاره می‌توانند شانس مشاهده زمین را داشته باشند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала