نقشه های عربستان برای آمریکا

© REUTERS / Jonathan Ernstنقشه های عربستان برای آمریکا
نقشه های عربستان برای آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سندی محرمانه از نقشه های عربستان و امارات برای وارد کردن آمریکا به گرداب یمن افشا شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم ، یک پایگاه خبری در یمن سندی را از نامه نگاری خالد بن سلمان، سفیر عربستان در واشنگتن منتشر کرده که نشان می دهد ریاض با همدستی ابوظبی به دنبال طرح نقشه مفصلی برای انداختن مسئولیت فرماندهی ائتلاف تجاوز به یمن به دوش آمریکا ست. طبق این نقشه، پای امریکا به طور مستقیم به جنگ یمن باز می شود و این کشور تعدادی پایگاه در یمن تأسیس می کند.
این نامه که با عنوان "فوری و فوق العاده محرمانه" ارسال شده است شامل گزارشی درباره دیدارهای سفیر عربستان و سفیر امارات در امریکا با سفرای اعضای دائم شورای امنیت است. آنها در این دیدارها تلاش می کردند اعضای دائم شورای امنیت را به برگزاری نشست فوق العاده و صدور قطعنامه ای با مضمون مداخله نظامی مستقیم در یمن متقاعد کنند. آنها با دستاویز قرار دادن تأمین امنیت دریانوردی بین المللی در مقابل آنچه که تهدیدات ارتش یمن نامیدند سعی کردند حمایت بین المللی از تجاوز ائتلاف سعودی به یمن را جلب کرده و باب المندب و و بنادر یمن را زیر نظر سازمان ملل قرار دهند.
در این نامه که در پایگاه خبری العربی یمن منتشر شده تصریح شده است که این دیدارها با حضور افسران ارشد اداره امنیت ملی و جاسوسی وزارت دفاع آمریکا برگزار شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала