توافق محرمانه اسراییل و آمریکا علیه ایران

© AFP 2023 / Mandel Nganتوافق محرمانه اسرائیل و آمریکا علیه ایران
توافق محرمانه اسرائیل و آمریکا علیه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسرائیل و آمریکا یک توافق محرمانه برای مهار ایران امضا کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از کانال های اسراییلی، اسراییل و آمریکا طی نشست مخفی در کاخ سفید، یک برنامه استراتژیک مشترک را برای مهار ایران امضا کرده اند.

توافق محرمانه آمریکا و اسرائیل برعلیه ایران - اسپوتنیک ایران
توافق محرمانه آمریکا و اسرائیل علیه ایران
در تاریخ 12 نوامبر، هیأتی از مقامات اسراییلی در حوزه دفاعی به رهبری میر بن شبات، مشاور امنیت ملی اسراییل وارد آمریکا شدند و با یک تیم از بخش دفاعی و اطلاعاتی آمریکا به رهبری هربرت مک‌مستر دیدار کردند.

بر اساس یک منبع در دولت آمریکا، پس از مذاکرات دو روزه، آمریکا و اسراییل توافقنامه ای درباره ایران امضا کردند. این سند برای ایجاد چهار گروه کاری است که بر روی برخی از مسائل کلیدی مربوط به برنامه های هسته ای و بالستیک ایران و نیز عرضه اسلحه به منطقه تمرکز خواهد کرد.

براساس منابع کانال، اولین گروه کاری مشغول فعالیت در زمینه راز و کارهای دیپلماتیک برای لغو برنامه هسته ای ایران هستند. هدف گروه دوم محدود کردن حضور ایران در منطقه، به ویژه در سوریه و لبنان است. وظایف گروه سوم شامل محدود کردن برنامه های بالستیک ایران و محدود کردن تلاش برای تحویل موشک های ایران به حزب الله می باشد و سرانجام، گروه چهارم با ایجاد تشدید در منطقه، که ممکن است ایران درگیر آن باشد، کار خواهد کرد.

مقامات ارشد اسرائیلی به کانال تلویزیونی تأیید کردند که آمریکا و اسرائیل به توافق راهبردی در مورد مسئله ایران دست یافته اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала