بیماری پنهان ایرانی ها

© Flickr / Steve Smithداروی ساخت ایران برای درمان «هپاتیت
داروی ساخت ایران برای درمان «هپاتیت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک میلیون و 400 هزار ایرانی مبتلا به این بیماری خاموش هستند.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به اطلاعات منتشره در رسانه ها، هدف هپاتیت، کبد است و در سه نوع A، B ،C دیده می شود. هر کدام از آن ها، به شکلی روی کبد تاثیر می گذارند و حتی در صورت درمان، عامل بیماری تا مدتها در بدن فرد باقی می ماند و مدت درمان نیز طولانی  است.

اخیرا میزان مرگ و میر هپاتیت در جهان بیشتر از ایدز شده است و راه های ابتلا هم تغییر کرده است. معمولا در روزها و هفته های نخست ابتلا به بیماری، ممکن است هیچ نشانه ای در بیمار دیده نشود. در واقع فرد در دوره ی کمون (پنهان شدن ، مخفی شدن) بیماری قرار دارد. حتی گاهی ممکن است نشانه های فرد مبتلا به هپاتیت B یا C تا سالها بروز نکند و نهفته بماند، اما در همین اوضاع که بیماری نشانه ای ندارد، کبد آسیب می بیند و به تدریج تحلیل می رود.

 هپاتیت ، بیماری خاموش یک میلیون و 400 هزار ایرانی است. از آنجا که از سال 73 در کشور ، واکسیناسیون هپاتیت برای کودکان اجباری شده است، هم اکنون در بین افراد زیر 23 سال این بیماری چندان شایع نیست.بررسی ها نشان می دهد مبتلایان به هپاتیت B در ایران بین 27 تا 50 سال دارند. در ایران، شیوع این بیماری زیر نیم درصد بوده و در مقایسه با کشورهای همسایه از وضعیت بهتری برخوردار است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала