اعدام جاسوس موساد در ایران

© Photo / Thomas Jaehnelاعدام جاسوس موساد در ایران
اعدام جاسوس موساد در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حکم اعدام احمدرضا جلالی اجرا خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک  به نقل از تسنیم، دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت که احمدرضا جلالی که به اتهام جاسوسی به اعدام محکوم شده، به هشت نوبت ملاقات با ماموران سرویس جاسوسی بیگانه، آلوده کردن سیستم‌های وزارت دفاع و ارایه اطلاعات 30 نفر از افراد شاخص دفاعی و هسته‌ای اقرار کرده است.

جعفری دولت‌آبادی هم‌چنین با اشاره به ملاقات اخیر خود با زندانی احمدرضا جلالی که بابت جاسوسی به اعدام محکوم شده است، اظهار داشت: نامبرده دارای دکترای حوادث غیرمترقبه و کار‌شناس پزشکی هسته‌ای است و همسرش از کار‌شناسان سازمان انرژی اتمی بوده که در حال حاضر از خدمت منفصل شده است. نامبرده در این بازدید به هشت نوبت ملاقات با ماموران سرویس جاسوسی بیگانه اقرار کرده و در همین رابطه وجوهی را اخذ کرده است.

این زندانی علاوه بر اطلاعات مربوط به پروژه‌های وزارت دفاع، سازمان انرژی اتمی، اسامی و اطلاعات تعدادی از مدیران سازمان انرژی اتمی و وزارت دفاع را به افسران موساد تحویل داده است. حسب اقرار متهم، وی اطلاعاتی در حوزه سایت‌های انرژی اتمی، نام‌های مدیران ارشد سازمان انرژی اتمی، وزارت دفاع، سازمان‌های تابعه و طرح‌ها و برنامه‌های آن‌ها، نقشه و پلان ساختمان‌ها را در اختیار مأمورین موساد قرار داده است. متهم به آلوده‌سازی سیستم‌ها اقرار کرده و با توجه به قرائن موجود و اظهارات کارکنان وزارت دفاع در‌‌ همان مقطع، حمله ویروسی به سیستم‌های این مرکز انجام شده و متهم اقرار کرده فلش‌هایی را که در اختیار داشته، با پوشش انتقال دیتا به سیستم‌های بسیاری از افراد مورد نظر، وصل کرده است.

متهم هم‌چنین به انتقال اطلاعات مربوط به پروژه‌های به کلی سرّی نظام در حوزه‌های تحقیقاتی، نظامی، دفاعی و هسته‌ای در قبال دریافت مبالغی به همراه حق شهروندی کشور سوئد برای خود و خانواده‌اش اقرار کرده است. این پرونده پس از اخذ آخرین دفاع و صدور قرار جلب به دادرسی، در سال 2016  منتهی به صدور کیفرخواست شد و در شعبهٔ 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران با حضور متهم، وکیل وی و نماینده دادستان رسیدگی و دادگاه با استناد به ماده 286 قانون مجازات اسلامی، نامبرده را به اعدام محکوم کرده است که با ابلاغ دادنامه به وکیل و اعتراض محکوم‌علیه و وکیل نامبرده، رای صادره در سال جاری در دیوان عالی کشور ابرام شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала