بازنگری اردنی ها برای کناره گیری از ائتلاف سعودی

© REUTERS / Muhammad Hamedبازنگری اردنی ها برای کناره گیری از ائتلاف سعودی
بازنگری اردنی ها برای کناره گیری از ائتلاف سعودی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به نقل از یک منبع دیپلماتیک عربی اردن به فکر کناره گیری از ائتلاف خود با عربستان در منطقه و از جمله ائتلاف علیه یمن است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس ،این منبع دیپلماتیک در مصاحبه با شبکه «المراسل نت» یمن یادآوری کرد که اردن به خاطر جلب رضایت سعودی‌ها و اماراتی‌ها جهت ارائه کمک‌های مالی به اردن و پشتیبانی از اقتصاد آن، وارد عرصه خصومت علیه همسایه خود سوریه شد اما عربستان و امارات کمترین حمایتی از اردن نکرده اند.
این منبع خاطر نشان کرد: با وجود اینکه اردن خسارت‌های نظامی به دلیل مشارکت در جنگ علیه یمن متحمل شده و یکی از هواپیماهای جنگی آن از نوع اف ۱۶ در این جنگ سقوط کرد اما هیچ غرامتی از عربستان و امارات دریافت نکرده است و رهبران اردن به این نتیجه رسیده‌اند که ورود اردن به جنگ فقط بدنامی برای این کشور به بار آورده و تأثیرات منفی بر اقتصاد این کشور داشته است و یمنی‌ها حتی برای معالجه نیز به اردن سفر نمی‌کنند.
این منبع پیش‌بینی کرد که اردن مشارکت خود در ائتلاف سعودی علیه یمن را به طور ناگهانی اعلام کند و و تغییر سیاست‌های خود در سوریه و عراق را آغاز نماید.
در ضمن اردن چندی پیش در بیانیه‌ای که به مناسبت شلیک موشک یمنی به کاخ الیمامه در ریاض صادر شد، خواستار راه‌حل سیاسی در یمن شده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала