ایجاد شبکه جاسوسی امارات با کمک سی.آی.ای

© Fotolia / Elnur Amikishiyevامارات متحده عربی
امارات متحده عربی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ابوظبی تلاش می کند با کمک جاسوسان حرفه‌ای آمریکا، شبکه جاسوسی ایجاد کند.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به نشریه آمریکایی «فورن پالیسی»، شرکت‌کنندگان در دوره‌های آموزشی در بندر زاید در ابوظبی در قالب گروه‌های ناظر چهار تا شش نفره در هفته اول جمع‌آوری اطلاعات را آموزش می‌بینند و در هفته‌های بعدی دروس پیشرفته‌ای درباره ساخت هویت‌های جعلی و آمادگی برای آغاز ماموریت‌ها با حضور در مراسمی با شرکت دیپلمات‌های مختلف را دریافت می‌کنند.

قرار است با جذب نیروهای سابق سی.آی.ای در امارات آژانس اطلاعاتی مشابه آنچه در کشورهای غربی وجود دارد، ایجاد شود. در این راستا کارمندان سابق سی.آی.ای با حقوق 1000 دلار در روز و امکان اسکان در ویلا یا هتل‌های پنج ستاره جذب شدند.

لوری سانچز، مسئول سابق اطلاعات آمریکا به راه‌اندازی پروژه جنجالی مشترک سی.آی.ای و پلیس نیویورک برای تحت تعقیب قرار دادن مسلمانان در مساجد، دفاتر و دیگر اماکن در نیویورک کمک کرد. او از شش سال قبل برای راه‌اندازی خدمات اطلاعاتی در امارات با محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی همکاری داشته است.

اما سانچز تنها کارمندان سابق سی.‌آی.ای در این پروژه نیست، از جمله دیگر چهره‌ها می‌توان به اریک پرنس، موسس شرکت "بلک واتر"، ریچارد کلارک، مسؤول سابق مبارزه با تروریسم در کاخ سفید و یکی از بزرگترین مشاوران ولیعهد ابوظبی اشاره کرد.

اعتماد امارات به مزدوران و نهادهای امنیتی خارجی و محرمانه نگه داشتن آن مساله جدیدی نیست، اما اینکه امارات از کارمندان سابق سی.آی.ای برای افزایش مهارت‌های جاسوسی خود استفاده می‌کند، ماجراجویی جدیدی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала