زمین لرزه در تهران و آلودگی هوا ساکنان پایتخت را به وحشت انداخت

© AP Photo / Vahid Salemiزمین لرزه در تهران و آلودگی هوا ساکنان پایتخت را به وحشت انداخت
زمین لرزه در تهران و آلودگی هوا ساکنان پایتخت را به وحشت انداخت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
زلزله ای که در شب 20 دسامبر اتفاق افتاد حادثه ای کوچک نبود. خیلی از ساکنان تهران را به وحشت انداخت و خیلی ها از ترس تا صبح در خیابان ماندند

به گزارش اسپوتنیک، در مصاحبه اسپوتنیک با ساکنان تهران اعلام کرد، زلزله ای که در شب 20 دسامبر اتفاق افتاد حادثه ای کوچک نبود. خیلی از ساکنان تهران را به وحشت انداخت و خیلی ها از ترس تا صبح در خیابان ماندند.

برخی از شاهدان عینی در گفتگو با اسپوتنیک مشاهدات خود را از این زمین لرزه در میان گذاشتند.

شیرین محمدی گفت:

"وقتی زلزله اتفاق افتاد، ما در خواب بودیم که ناگهان همه چیز در خانه تکان خورد و از آنجایی که ما در طبقه اول زندگی می کنیم، توانستیم راحت به خیابان برویم. ما شب را تا صبح در خیابان سپری کردیم. خیلی ترسناک بود."

جزئیاتی از زمین لرزه ۵.۲ ریشتری تهران - اسپوتنیک ایران
جزئیاتی از زمین لرزه ۵.۲ ریشتری تهران
اکرم عسکری، یکی دیگر از ساکنان تهران (شهرک مخابرات) گفت که قربانیان این زلزله، تلفات قابل توجهی را متحمل شدند:

من در خواب بودم که تختخوابم شروع به لرزش کرد و وسایلم از کمد اتاق بیرون پرت می شد. تقریبا با لباس خواب مجبور شدم به خیابان بروم و تا صبح نخوابیدم ما در یک منطقه کوهستانی زندگی می کنیم و بعدا که با اهالی شهرک صحبت کردم معلوم شد که بسیاری از خانه های چند طبقه در این شب به شدت تخریب شدند. آسانسورها شلوغ یا بسته بودند. ساکنان طبقات بالاتر سعی می کردند با پله پایین بیایند و فرار کنند. از همه سخت تر برای سالمندان و زنان باردار بود که بسیاری از آنها وحشت کرده بودند. به دلیل این زلزله، بیشتر زنان حامله به بخش زایمان منتقل شده اند. علاوه بر این از رادیو شنیدم که 165 نفر کشته شدند که بیشتر آنها موقع فرار از راه پله ها دچار حادثه شده بودند.

علاوه بر زلزله ای که رخ داده است، وضعیت زیست محیطی در تهران با آلودگی هوا همراه است. سطح آلودگی به رنگ نارنجی اعلام شد. مهدکودک ها و مدارس ابتدایی برای چند روز بسته شده اند. مردم با ماسک راه می روند، بسیاری از آنها با این هوا دجار مشکلات تنفسی و قلبی و عروقی شده اند، حتی کسانی که هرگز از چنین بیماریهایی شکایت نمی کردند. خانم اکرم عسگری گفت:

"این امر برای افراد مسن که در خانه های خود به دام افتاده اند، بسیار سخت است."

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала