تولد جنین منجمد شده پس از 25 سال در آمریکا

© Fotolia / Massimhokutoتولد جنین منجمد شده پس از 25 سال در آمریکا
تولد جنین منجمد شده پس از 25 سال در آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جنین منجمد شده‌ای پس از 25 سال با موفقیت دوره بارداری را پشت سر گذاشت و در سلامت کامل به دنیا آمد.

به گزارش اسپوتنیک، در ایالت تنسی آمریکا تینا گیبسون 26 ساله به همراه همسرش بنجامین گیبسون 33 ساله که هفت سال پیش با یکدیگر ازدواج کرده بودند از ابتدا می دانستند که به علت نابارور"بنجامین" به صورت طبیعی امکان بچه دار شدن را ندارند.

ااین زوج تصمیم داشتند که کودکی را به فرزند خواندگی بپذیرند اما سال گذشته از امکان پذیرش یکی از جنین‌هایی که سال‌ها پیش منجمد و برای انتقال به بدن مادران جدیدی آماده شده‌اند، با خبر شدند. این جنین‌ها به "نوزادان برفی" نیز مشهورند.

خانواده گیبسون در اوت 2016 درخواست برای پذیرش جنین منجمد را ارسال کرده و درنهایت خبر اهدا جنینی از شخصی نامعلوم و مناسب برای پیوند به بدن تینا گیبسون، به اطلاع آنها رسید.

این جنین در 14 اکتبر سال 1992 میلادی منجمد شده، یعنی زمانی که تینا گیبسون تنها ۱۸ ماهه داشته است. او برای مدتی بیش از 24 سال در حالت منجمد نگهداری شد تا اینکه درنهایت در 13 مارس 2017 به بدن تینا پیوند زده شد. تینا نیز پس از این پیوند، توانست در 25 نوامبر سال 2017 میلادی دختر سالمی را به دنیا آورد که "اما" نام گرفت.

این نوزاد رکورد طولانی‌ترین جنین منجمد شده‌ای که به دنیا آمده را نیز دارد. رکورد قبلی در سال 2011  میلادی به ثبت رسیده و متعلق به زنی اهل نیویورک است که پسر سالمی را از جنینی که به مدت 20 سال منجمد شده بود، به دنیا آورد.

بنا بر گزارش مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا، تا کنون حدود 12 درصد از زنان 15 تا 55 ساله در این کشور به گونه‌ای از این دست خدمات باروری استفاده کرده‌اند.

تینا گیبسون می‌گوید این موضوع که تولد "اما" رکورد جدیدی در جهان است مهم نیست؛ اما از نظر او بسیار جالب است که با احتساب سن دوران جنینی فرزندش، تقریبا با دخترش هم‌سن است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала