ترامپ: کمک های مالی به کشورهای که مقابل آمریکا بایستند قطع خواهد شد

© Sputnik / President of the Ukraine Press-Service/Nikolay Lazarenko /  مراجعه به بانک تصاویر ترامپ: کمک های مالی به کشورهای که مقابل آمریکا بایستند قطع خواهد شد
ترامپ: کمک های مالی به کشورهای که مقابل آمریکا بایستند قطع خواهد شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تهدید کرد که کمک‌های آمریکا به کشورهایی را که به قطعنامۀ سازمان ملل در مورد اورشلیم رأی دهند، قطع خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت: کشورهایی که از آمریکا کمک های نقدی دریافت می کنند بر علیه تصمیم آامریکا رأی دهند، کمک به آن‌ها قطع خواهد شد.

رییس جمهوری آمریکا گفت: آن‌ها صدها ملیون یا حتی ملیاردها دلار از ما می‌گیرند و بعد علیه ما رأی می‌دهند. بسیار خوب، ایرادی ندارد، اجازه بدین رأی بدهند، در عوض ما نیز مقدار زیادی پس انداز خواهیم کرد.

پیش از این چهارده عضو از پانزده عضو شورای امنیت سازمان ملل بر علیه این تصمیم ترامپ رأی داده بودند که سبب هشدار آمریکا به کشورهای عضو سازمان ملل شد.

این اقدام رئیس جمهور آمریکا برخلاف قطعنامۀ شورای امنیت و نظر اکثر کشورهای جهان از جمله متحدان آمریکا در اروپا، جهان عرب و جهان اسلام است. این کشورها بر این باورند که این اقدام می‌تواند بر چشم‌انداز حل و فصل اختلاف فلسطین و اسراییل، تأثیر منفی بگذارد. این اقدام ترامپ و قراردادن آمریکا موجی از خشم را در جهان برانگیخته است.

​دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز ششم دسامبر طی سخنانی در کاخ سفید اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و به وزارت امور خارجه آمریکا دستور داد که مقدمات انتقال سفارت این کشور از تل آویو به اورشلیم را مهیا سازد. این اقدام برخلاف قعطنامه های سازمان ملل و نظر اکثر کشورهای دنیا از جمله متحدین آمریکا در اروپا و کشورهای عرب و اسلامی است که معتقدند این اقدام آمریکا می تواند چشم انداز حل و فصل مسالمت آمیز مسئله فلسطین و اسرائیل را تحت تاثیر قرار دهد. این تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، موجی از واکنش های منفی را در دنیا به همراه داشته است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала