گزارش و تحلیل

پنتاگون برای کشف اشیای ناشناس پرنده 22 میلیون دلار را مصرف کرد

CC0 / Pixabay / پنتاگون برای کشف اشیای ناشناس پرنده 22 میلیون دلار را مصرف کرد
پنتاگون برای کشف اشیای ناشناس پرنده 22 میلیون دلار را مصرف کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک به نقل از سخنگوی پنتاگون، آمریکا موجودیت برنامه تجسس اشیای ناشناس پرنده AATIP را اعتراف کرد.

برنامه بشقاب پرنده ای پنتاگن - اسپوتنیک ایران
برنامه بشقاب پرنده ای پنتاگون
تارنمای روسی popmech.ru گزارش داد که "تام کروسون" Tom Crosson سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده در ادامه سخنان خود گفت که از بودجه آمریکا برای این هدف 22 میلیون دلار تخصیص داده شده است. منظور نه تنها بشقاب های پرنده بلکه همه گونه هواگردهای بدون سرنشین و دارای سرنشین متعلق به دشمنان احتمالی است. برنامه مربوطه در 2007 راه اندازی شده لیکن به خاطر کمبود وجوه بسته شد.
متاسفانه، در چارچوب این پروژه پنتاگون موفق نشد موجودیت فرازمینی ها در نزدیکی زمین را ثابت کند. ولی در جریان تحقیقات جانبی توانسته است چند ویدیو از پرواز اشیایی را ثبت کند و جمع آوری کند که برخلاف همه قوانین زمینی پرواز می کنند.
برخی از این ویدیوها منتشر شد و قابل دسترسی است. مثلا ویدیو ای برداشته شده از داخل هواپیمای F/A-18 Super Hornet. این ویدیو بوسیله دوربین مادون قرمز Raytheon AN/ASQ-228 ATFLIR برداشته شده است.
در آن دیده می شود که یک یوفو بدون بال ها در یک آن سرعت فوق العاده بالا را می گیرد. در ویدیوی دوم یک شی مرموز سفید رنگ و دارای شکل بیضی با طول 15 متر برفزاز سطح آب در ارتفاع 15 متر چند مرتبه آویزان شد.
این واحد به سرعت در هوا حرکت کرده ولی به مجرد نزدیک شدن به هواپیما ناگهان ناپدید گردید. خلبانان گفتند که این شی پرنده نیز هیچ بال، موتور یا ملخ چرخنده نداشت.
برخی منابع می گویند که با وجود لغو تامین پولی برنامه تشخیص بشقاب های پرنده، پنتاگون در قالب دیگر پروژه ها به تحقیق اشیای پرنده ادامه می دهد. این پروژه نیز از سلسله طرح های سری این نهاد نظامی آمریکا محسوب می شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала