زمان مجازات ولیعهد عربستان فرارسیده

© wikipedia / Sent via OTRSزمان مجازات ولیعهد عربستان فرارسیده
زمان مجازات ولیعهد عربستان فرارسیده - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یکی از مسئولان ارشد سازمان دیده بان حقوق بشر بیان داشت : زمان آن فرارسیده که محمد بن سلمان ولیعهد و وزیر دفاع عربستان سعودی به علت جنایت هایش در یمن مجازات و تحریم شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، آکشایا کومار معاون مدیر امور سازمان ملل سازمان دیدبان حقوق بشر با انتشار مقاله ای در روزنامه واشنگتن پست در این خصوص نوشت.
این فعال حقوق بشر در مقاله خود نوشته است: سیاست های اصلاحاتی که محمد بن سلمان اتخاذ کرده در روزنامه های آمریکایی با بازخورد مثبتی همراه بوده است، از تصمیم عربستان برای اعطای مجوز رانندگی به زنان گرفته تا راه اندازی سینما و مجاز شدن آموزش ورزش در مدارس دخترانه، اما به نظر می رسد که در میان حمایت از این اقدامات تلاش شده تا اقدامات جنجالی ولیعهد سعودی مخفی گردد.
این مقام خاطر نشان می کند که یکی از این اقدامات تصمیم محمد بن سلمان برای بازداشت شاهزادگان سعودی در هتل های ۵ ستاره به اتهام فساد بدون طی شدن فرایند قانونی است
این مسئول سازمان دیدبان حقوق بشر افزود که جنگ یمن و نقش برجسته ای که محمد بن سلمان به عنوان وزیر دفاع در آن دارد با رویکرد اصلاحطلبانه او در داخل کشور مغایرت ندارد و محاصره یمن میلیون ها شهروند این کشور را به مرز گرسنگی شدید کشانده و به انتشار بیماری های واگیردار منجر شده است به همین دلیل نباید او بدون مجازات رها شود و بلکه باید محمد بن سلمان و دیگر رهبران ارشد ائتلاف عربی برای حمله به یمن با تحریم های بین المللی مواجه شوند.
وی تأکید کرد که شورای امنیت این صلاحیت را دارد که عاملان حملات بدون برنامه و محاصره غیر قانونی علیه مردم یمن را تحریم کند و می توند رهبران ائتلاف را به صورت فردی از جمله محمد بن سلمان را تحریم کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала