گزارش و تحلیل

آرزو بر جوانان عیب نیست

© Photo / B.alotabyآرزو بر جوانان عیب نیست
آرزو بر جوانان عیب نیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در پی اوج گرفتن شکست ها و ناکامی های عربستان سعودی در مقابل ایران اخیرا شاهد آن بودیم که عربستانی ها به انیمیشن و ویدیو گیم پناه برده اند تا خود را تاسی بخشند.

اگر به بیوگرافی شاهزاده های حاکم بر عربستان سعودی مراجعه کنیم می بینیم که شاهزاده محمد بن سلمان پس از ملاقات با مارک زاکلبرگ موسس فیس بوک اظهار می دارد بیشترین زمان کودکی تا نوجوانی خود را با بازی های کامپیوتری گذرانده.
خوب اگر این ماجرا را روانکاوی کنیم می توانیم متوجه شویم که شاهزاده جوان چرا این همه تلاش دارد حد اقل در یک جنگ به پیروزی برسد و باور دارد که جهان واقعی هم مانند جهان مجازی می باشد.
مشخص است مشاوران وی هم این ماجرا را بخوبی درک کرده اند و به هر ترفندی شده با استفاده از نقاط ضعف وی او را سرکیسه می کنند.
تولید این انیمیشن در واقع عقده ها وآرزوهای نهفته هیات حاکمه فعلی عربستان سعودی را نسبت به ایران و ایرانی ها منعکس می کند و نشان می دهد اینان آرزو دارند روزی بتوانند به ایران حمله کنند و تهران را اشغال نمایند.
در این انیمیشمن بوضوح مشهود است که بزرگترین آرزوی سازندگان این انیمیشن این است که سردار قاسم سلیمانی روزی در مقابل آنها زانو بزند و روزی اینها بدون مقاومت مردم ایران تهران را اشغال کنند، اموری که حتی در رویا هم امکان محقق شدن ندارد.
به هر حال گویند "آرزو بر جوانان عیب نیست"، اینان می توانند این آرزو ها و رویاها را با خود به خواب ببرند اما واقعت روی زمین چیز دیگری است.

انیمیشن ضد ایرانی سعودی ها +ویدئو - اسپوتنیک ایران
انیمیشن ضد ایرانی سعودی ها +ویدئو
با همه تسلیحاتی که ایالات متحده وغرب در اختیار آنها قرار داده سه سال است اینها در مقابل مردم یمن که از نظر اقتصادی جزو فقیرترین مردمان کشورهای جهان به حساب می آیند در مانده اند حال چه رسد به ایرانی ها.
با رسیدن موشک دست ساز یمن به ریاض واثبات ناکامی سامانه های دفاعی آمریکایی در دفاع از پایتخت عربستان کاملا مشخص است که تن آمریکایی ها وسعودی ها به لرزه در آمده و به در و دیوار می زنند تا خود را تسکین دهند، حال تصور کنید اگر به یکباره چندین هزار موشک بر ریاض سقوط کند چه خواهد شد؟
مشخص است که سردار قاسم سلیمانی و دیگر فرماندهان ایرانی یک عقده خیلی پیچیده برای اینان بوجود آورده اند چون بر عکس افسران ارشد سعودی و آمریکایی ویا اسرائیلی که از راه دور و اتاق های امن کولر دار عملیات را اداره می کنند فرماندهای ارشد نظامی ایران عادت دارند در خط مقدم جبهه کنار رزمندگان خود باشند و عرق بریزند و در واقع رزمندگان با رویت آنها انگیزه بیشتر برای جنگ و مبارزه پیدا می کنند، امری که جنگجویان طرف مقابل به هیچ وجه از آن برخوردار نمی باشند.
با اینکه سردار سلیمانی جزو شخصیت هایی به حساب می آید که بسیاری از سازمان های امنیتی بین المللی مخصوصا موساد اسرائیل و سی آی ای آمریکا و سازمان اطلاعات عربستان و… در شکار وی هستند اما مشاهده می کنیم که وی در خطرناک ترین شرایط جنگی هیچ ابایی از حضور مستمر در جبهه های جنگ ندارند و به جای اینکه از دشمنان فرار کنند به دنبال شهادت هستند.
فرماندهان و سربازان ایرانی یاد گرفته اند تا پشت به پشت یک دیگر علمدار پرچم مبارزه باشند و اگر روزی یک سلیمانی به فیض شهادت برسد ده ها سلیمانی دیگر علم وی را بلند خواهند کرد و راه وی را ادامه خواهند داد، همانگونه که محسن حججی سرباز کوچک آنها حاضر نشد زانو بزند، دشمنان ایران رویای زانو زدن فرماندهان ایرانی تا ابد به گور خواهند برد.
هر وقت طرف مقابل توانست فرماندهانی اینچنین داشته باشد شاید بتواند آرزو کند که روزی در مقابل ایرانی ها قرار گیرد.
شاید هم وقت آن رسیده باشد تا طرف مقابل به جای اینکه در رویاهای بچگی بماند به سطح پختگی بیشتر قدم بردارد و متوجه شود اگر همه تسلیحات جهان هم در اختیار عربستان سعودی باشد اقدام به جنگ با ایران در بهترین شرایط همان نتیجه ای را خواهد داشت که عاید صدام حسین پس از حمله به ایران شد.
البته خود همین انیمیشن ثابت می کند که تلاش ایرانی ها برای تولید تسلیحات دفاعی بی دلیل نبوده و باید بیش از پیش تلاش کنند موشک و تسلیحات دفاعی قدرتمند تری بسازند تا دشمن جسارت حمله به ایران را پیدا نکند، چون دشمن رویای آن را دارد تا با خلع سلاح ایرانی ها فرصتی برای حمله به ایران پیدا کند، وهمه های و هویی که آمریکایی ها در سطح جهان راه انداخته اند به همین بهانه است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала