گزارش و تحلیل

ممنوعیت حضور ناظران آمریکایی در انتخابات ریاست جمهوری روسیه

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر ممنوعیت حضور ناظاران آمریکایی در انتخابات ریاست جمهوری روسیه
ممنوعیت حضور ناظاران  آمریکایی در انتخابات ریاست جمهوری روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، خانم "اِلا پامفیلووا" رییس کمیسیون انتخابات اعلام کرد که امروز 90 روز قبل از انتخابات، کارزار انتخاباتی رییس جمهور روسیه رسما شروع شد.

اِلا پامفیلووا افزود: هجدهم دسامبر آغاز کارزار انتخاباتی سال 2018 در روسیه رسما اعلام گردید. در حال حاضر 23 نفر از جمله ولادیمیر پوتین قصد شرکت خود را در این انتخابات اعلام کردند. تعداد نهایی نامزد ها تا 31 ژانویه سال آینده معلوم خواهد شد. نامزد های مستقل که پوتین نیزاز میان آنها است، باید 300 هزار امضای طرفداران خود را جمع آوری کنند.

برای برگزاری این کارزار از بودجه فدرال 14.807 میلیارد روبل (بیش از 250 میلیون دلار) تخصیص داده شده است.

پاسخ پوتین به سوالی درباره شرکتش در انتخابات روسیه - اسپوتنیک ایران
پوتین در انتخابات ریاست جمهوری سال 2018 شرکت خواهد کرد
الا پامفیلووا در نشست کمیسیون گفت:

سیستم انتخاباتی روسیه برای کارزار انتخاباتی که 18 مارس 2018 برگزار خواهد شد کاملا حاضر و آماده است. همه حوزه های انتخاباتی برای پذیرش بلامانع رایدهندگان و کار شفاف حاضر و آماده بوده و در اکثر آنها دوربین های تلویزیونی نصب شده اند.

"سرگئی ریابکوف" معاون وزیر خارجه روسیه پیشتر اعلام کرد که مطابق اصل عملکردهای متقابل به ناظران آمریکایی کارمندان موسسات دیپلماتیک آمریکا اجازه داده نخواهد شد بعنوان ناظر در انتخابات ریاست حمهوری روسیه حضور داشته باشند. به گفته ریابکوف، چندی پیش به همتایان آمریکایی یادداشتی ارسال شده، در این باره که با در نظرداشت اینکه آنها از پذیرش ناظران روسیه از میان کارمندان نهادهای دیپلماتیک ما مستقر در آمریکا در حین انتخابات انجام شده در انجا خودداری کردند ما نیز در این موضوع از اصل اعمال متقابل پیروی خواهیم کرد.

به گفته "دمیتری اورلف" رییس آژانس ارتباطات سیاسی و اقتصادی روسیه، همه نامزدها از عهده مرحله مقدماتی انتخابات بر نخواهند آمد، ولی به احتمال قوی ولادیمیر پوتین، ولادیمیر ژیرینوفسکی — رییس حزب لیبرال دموکرات روسیه ، گنادی زوگانف — رییس حزب کمونیست روسیه، کسنیا سابچاک از طرف مخالفان، گریگوری یاولینسکی — یکی از ماسسان حزب مخالف "یابلوکو" و بوریس تیتوف — سیلسامدار و کارآفرین در میان نازدها باقی خواهند ماند.

به عقیده این کارشناس سیاسی روس، شدت فعالیت های انتخاباتی کنونی بالا بوده و احتمالا از 60 الی 65 درصد واجدین شرایط در روز انتخابات به پای صندوق های رای خواهند رفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала