البغدادی کجاست؟

© AP Photo / Militant videoالبغدادی
البغدادی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسانه ها از محل قرارداشتن البغدادی خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به روزنامه ترکی «ینی شفق» گویا نظامیان آمریکایی ابو بکر البغدادی رهبر سازمان تروریستی «داعش» را گرفتار کرده اند و او اکنون در پایگاه نظامی آمریکا در سوریه قرار دارد.

منبع نشریه نامبرده اطلاع داد که رهبر داعشی ها را در عراق گرفتند و بعد به پایگاه آمریکایی در شهر رأس العین در شمال — شرق سوریه منتقل کردند. نظامیان آمریکایی هفت فرمانده سازمان تروریستی داعش را نیز بازداشت کردند که  شهروندان عراق بودند.

ابوبکر البغدادی با نام اصلیِ ابراهیم عواد ابراهیم البدری رهبر تشکیلات تروریستی سلفی با نام دولت اسلامی عراق و شام (داعش)است و مناطقی در عراق، سوریه، لیبی و افغانستان را در کنترل خود دارد.

وی پیشتر با نام‌های دکتر ابراهیم و ابودعاء شناخته می‌شد و امروزه هم با نام ابوبکر بغدادی و هم با نام امیرالمؤمنین الخلیفه ابراهیم شناخته می‌شود. او در سال‌های اخیر رهبری سازمانی را بر عهده داشته‌است که متهم به قتل چندین هزار نفر است. آمریکا در ازای اطلاعاتی که منجر به دستگیری یا مرگ او شود، 25 میلیون دلار جایزه تعیین کرده‌است.

 

وی در گذشته از اعضای القاعدهٔ عراق بوده‌است. داعش اقدامات مسلحانه گسترده‌ای در عراق و سوریه به انجام رساند که حمله به شهر سامرا جهت تصرف این شهر و همین‌طور حمله به شهر موصل از آن جمله‌اند. رهبر گروه داعش هنگام خطاب قرار دادن فرماندهان نقاب می‌زند که باعث لقب «شیخ نامرئی» برای او شده‌است. نام وی در لیست ده رهبر خطرناک‌ترین گروه‌های تروریستی ذکر شده‌است. تاکنون گزارش‌های ضد و نقیضی در مورد مرگ وی منتشر شده‌است، اگرچه هیچ‌کدام توسط منابع معتبر و مستقل تأیید نشده‌است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала