وزیر امور خارجه بریتانیا معتقد است برای پایان دادن به بحران سوریه باید با روسیه گفتگو کرد

© AP Photo / Kirsty Wigglesworthوزیر امور خارجه بریتانیا معتقد است برای پایان دادن به بحران سوریه باید با روسیه گفتگو کرد
وزیر امور خارجه بریتانیا معتقد است برای پایان دادن به بحران سوریه باید با روسیه گفتگو کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جانسون: برای پیدا کردن راه حل سیاسی در سوریه می خواهد با روسیه مذاکره نماید و دیدگاه روسیه را در مورد این موضوع درک کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ساندی تایمز، بوریس جانسون، وزیر امور خارجه بریتانیا گفت: برای پیدا کردن راه حل سیاسی در سوریه می خواهد با روسیه مذاکره نماید و دیدگاه روسیه را در مورد این موضوع درک کند.

جانسون گفت: ما باید با روسیه در مورد راه حل سوریه بحث کنیم و متوجه شویم که آنها پایان بحران در سوریه را چگونه می بینند. آنها موفق شدند که قدرت همپیمان سوری خود، بشار اسد را در این کشور حفظ کنند اما آنها به یک راه حل سیاسی برای سوریه دست نیافتند. ما مصمم هستیم تلاش کنیم تا راه حل روسیه را متوجه شویم، ببینیم چگونه می توانیم این موضوع را پیش ببریم.

پیشتر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، پیشنهاد کنگره گفتگوی ملی سوریه را که احتمالا در ماه فوریه برگزار خواهد شد را داده بود. نمایندگان تمامی گروه های قومی و مذهبی سوریه، مقامات، مخالفان داخلی و خارجی، و همچنین نمایندگان سازمان ملل متحد، صلیب سرخ و سازمان بهداشت جهانی دعوت شده اند تا در کنگره شرکت کنند.

دیدار جانسون از مسکو در پایان ماه دسامبر، در روزهای قبل از کریسمس برگزار خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала