عدم پذیرش استوارنامه سفیر عربستان در لبنان

© AFP 2023 / ANWAR AMROعدم پذیرش استوارنامه سفیر عربستان در لبنان
عدم پذیرش استوارنامه سفیر عربستان در لبنان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
علی رغم اینکه یک ماه از انتصاب ولید الیعقوب سفیر جدید عربستان در بیروت می گذرد، مقامات لبنانی به علت بحران و تقابل های ناشی از استعفای اجباری سعد الحریری توسط ریاض از پذیرش استوارنامه وی امتناع کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، روزنامه کویتی السیاسه اطلاع داد: علت مشخص نشدن زمان پذیرش استوار نامه سفیر عربستان در لبنان، سوالات زیادی را برانگیخته است که آیا به دلایل پشتیبانی است یا مساله فراتر از آن است و مربوط به بحران موجود میان عربستان و لبنان پس از استعفای سعد الحریری در4 نوامبر مربوط است.
اطلاعات رسیده به روزنامه کویتی السیاسه حاکی است که تاخیر وزارت خارجه لبنان در تعیین زمان تسلیم استوارنامه سفیرعربستان براساس عرف دیپلماتیک تا حد زیادی بیانگر اعتراض لبنان به شرایطی است که موجب استعفای الحریری و فشارعربستان برای تقدیم استعفای او شد.
السیاسه نوشته است: بیروت می خواهد با تاخیر در پذیرش استوارنامه سفیر جدید عربستان در لبنان با ریاض مقابله به مثل کند زیرا عربستان نیز نسبت به تعیین سفیر جدید لبنان در ریاض پاسخ نداد به طوری که همین امر موجب بروز مشکل در روابط دیپلماتیک دو کشور شد.

با استعفای غیر منتظره حریری در ریاض در تاریخ چهارم نوامبر ، اوضاع در لبنان وخیم شد. حریری جنبش حزب الله لبنان و ایران را به تفرقه افکنی در لبنان و جهان عرب متهم کرده و از آمادگی برای قتل وی خبر داد. وزارت امور خارجه ایران اتهام حریری را بی پایه و اساس خواند. حسن نصرالله رهبر " حزب الله" بیان داشت که دلایل استعفای حریری را می توان در عربستان سعودی جستجو کرد و نخست وزیر را احتمالا به زور در ریاض نگه داشته اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала