طرح فرانسه و بلژیک علیه رئیس جمهور آمریکا

© AP Photo / Evan Vucciطرح فرانسه و بلژیک علیه رئیس جمهور آمریکا
طرح فرانسه و بلژیک علیه رئیس جمهور آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک کانال تلویزیونی اسرائیل فاش کرد که امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه و شارل میشل، نخست وزیر بلژیک در راستای تدوین طرحی علیه تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای معرفی اورشلیم به عنوان پایتخت اسرائیل تلاش می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، این اقدام پس از ناکامی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در قبولاندن این اقدام ترامپ در اروپا انجام گرفت.

کانال 10 تلویزیون این کشور گزارش داد: طرح مذکور مبتنی بر اعلام اورشلیم به عنوان پایتخت مشترک اسرائیل و فلسطین است که ماکرون و میشل آن را در جریان نشست آتی سران اتحادیه اروپا مطرح خواهند کرد.

وزارت خارجه اسرائیل به سفارتخانه‌های خود در کشورهای اروپایی ابلاغ کرد: متن این طرح که هنوز به صورت نهایی تدوین نشده است امکان دارد شدید اللحن و انتقاد آمیز باشد و از اسرائیل بخواهد تا به طرف فلسطینی چراغ سبزهایی بدهد که این امر می‌تواند آنچه به اصطلاح "روند صلح" خوانده می‌شود را پیش ببرد.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وزارت خارجه اسرائیل به سفارتخانه‌های خود در اروپا دستور داده است که برای مقابله با این طرح دست به تحرکات دیپلماتیک بزنند.

فدریکا موگیرینی، مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا هفته گذشته پس از اعلام تصمیم ترامپ برای معرفی اورشلیم به عنوان پایتخت اسرائیل، تلاش کرد تا تمامی وزرای امور خارجه این اتحادیه با صدور دستوری این تصمیم را محکوم کنند.

موگرینی در یک نشست مطبوعاتی مشترک با بنیامین نتانیاهو اعلام کرد که هیچ یک از کشورهای عضو این اتحادیه سفارتخانه خود را به اورشلیم انتقال نخواهد داد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала