اتفاقات پس از نوشیدن قهوه

© Fotolia / Ferumovفنجان قهوه
فنجان قهوه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تا کنون تصور کرده اید پس از نوشیدن قهوه چه اتفاقی در بدن می افتد؟

 به گزارش اسپوتنیک،  تحقیقات نشان داده اند که طعم قهوه و تاثیرات خوشایندی که بر ذهن انسان می گذارد از دلایل محبوبیت قهوه است. اما پس از نوشیدن یک فنجان قهوه، دقیقا چه اتفاقاتی در بدن می‌افتد و آیا این تاثیرات مفید، مضر یا بی‌اثرند؟

هنگام نوشیدن قهوه ابتدا طعم و مزه آن حس می شود و 10 دقیقه بعد کافئین با واردشدن به جریان خون، باعث افزایش ضربان قلب و در نتیجه افزایش فشار خون می‌شود.

ده دقیقه دیگر که بگذرد، سطح هوشیاری افزایش می یابد و می‌توان با وضوح بیشتر فکر کرد و قادر به حل بهتر مسائل بود.  نیم ساعت که زمان نوشیدن قهوه بگذرد، بدن شروع به تولید هورمون آدرنالین بیشتر از سطح طبیعی می‌کند. گشاد شدن مردمک تحت تاثیر افزایش این هورمون باعث می‌شود، دید بهتر شود.

چهار ساعت که بگذرد، سلول‌های بدن سریع‌تر از حد معمول انرژی آزاد می‌کنند. این شرایط باعث تحریک اسید معده می‌شود و سرعت هضم افزایش می‌یابد.

نوشیدن یک فنجان قهوه در روز نمی‌تواند آسیب زیادی به سلامت شما وارد کند. بعلاوه قهوه فواید زیادی نیز دارد، ازجمله این که بیشتر از میوه و سبزیجات حاوی آنتی‌اکسیدان‌ است و می‌تواند علائم بیماری‌هایی مانند سرطان پوست، سرطان روده بزرگ، بیماری‌های قلبی، فلج چندگانه، پارکینسون و دیابت نوع 2 را کاهش دهد و برای سلامت مغز، کاهش استرس و تقویت روحیه مفید واقع شود. بنابراین مصرف یک فنجان قهوه، سه تا چهار بار در هفته، گزینه خوبی است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала