اشیاء سرقت رفته از پاسارگاد پس داده نمی شود

© Photo / Nightryder84اشیاء سرقت رفته از پاسارگاد پس داده نمی شود
اشیاء سرقت رفته از پاسارگاد پس داده نمی شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا و کانادا، قصد پس دادن اشیاء سرقتی از پاسارگاد به ایران را ندارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه "د استار"، ایالات متحده و کانادا قصد ندارند که اشیاء مصادره و سرقت شده از پاسارگاد را به ایران بازگردانند؛ چرا که آنها معتقدند که این آثار دیگر به مدت طولانی صاحب قانونی خود را دارد.

به گفته روزنامه The Star، نمایندگان مقامات قضایی ایالات متحده و کانادا اعلام کردند که اشیاء به سرقت رفته از پاسارگاد در چند سال پیش، هم اکنون از مالکیت قانونی برخوردار بوده و نباید به ایران بازگردانده شود.

گفتنی است، در 27 اکتبر در نیویورک، قرار بود در حراجی بزرگ در گالری هنری باستانی روپرت وایس، یک آثار هنری متعلق به ایرانیان که دهها سال پیش از ایران ربوده شده بود به فروش برود. با مخالفت ایران، در نهایت طرف ایرانی موفق به لغو فروش این اثر شد.

این شی باستانی در واقع مجسمه منقوش و از جنس سنگ آهک به ارتفاع 20-21 سانتی متر شامل تصویر یک سرباز است. قیمت آن 1.2 میلیون دلار تخمین زده می شود.

به گفته دادستان نیویورک، این میراث فرهنگی باید به ایران بازگردانده شود، زیرا به طور غیرقانونی در سال 1936 این اثر مصادره شده است. با این حال، دادگاه مونترال ادعا می کند که حق مالکیت این اموال از موزه هنرهای زیبای مونترال به دیگری منتقل شده است، و پس از آن این اثر توسط یک کلکسیونر بریتانیایی خریداری شده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала