گزارش و تحلیل

سفر پوتین به سوریه غرب را شوکه کرده است

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر سفر پوتین به سوریه غرب را شوکه کرده است
سفر پوتین به سوریه غرب را شوکه کرده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین طی سخنانی در برابر نظامیان روسیه مقیم سوریه فرمان داد که مقدمات خروج واحد های خود به محل های استقرار دائم در روسیه را آماده کنند.

"آرایک استپانیان" کارشناس در امور سیاسی به رادیو اسپوتنیک گفت:

"نظامیان روسیه وظیفه خود را در سوریه انجام دادند. دبیر مسوول آکادمی تحقیق مسایل ژئوپلیتیک افزود: "رییس جمهور روسیه در مساله انهدام داعش در سوریه نقطه پایانی گذاشت. بر اثر عملیات نیروی هوافضای روسیه و داوطلبان ایرانی در سوریه گروه های بسیار فعال داعش محو و نابود شدند. نقش نیروهای بین المللی به ریاست آمریکا به حد اقل بود. فرق عملیات ما با اقدام های آمریکایی این است که ما در واقع تروریسم را نابود کردیم و تمامیت ارضی و حکومت مشروع سوریه را حفظ نمودیم. ما طرف های درگیر را به مذاکرات وادار کردیم. حالا مرحله آشتی دادن و گفتگو در باره ساختار صلح آمیز و دستیابی به مصالحه در خصوص سوریه در پیش است".

استپانیان در ادامه حدس زد کدام واحدهای روس در سوریه باقی بمانند. وی چنین گفت:

"من فکر می کنم بخشی از نیروی هوا فضای ما برای موارد اضطراری و مینروبی باقی بمانند زیرا معلوم است که تروریست ها به قصد تجزیه سوریه در آن تعداد زیاد مین و تله ها کار گذاشتند. مذاکره کنندگان و پلیس داخلی نیز برای حفاظت و تامین امنیت پایگاه های نظامی و شهرها باقی خواهند ماند. عمدتا از تعداد پرسنل ارتش کاسته خواهد شد، چون نیاز به آنها از بین خواهد رفت.اقدام های نظاامی در مقیاس بزرگ در سوریه به پایان رسیده است".

به عقیده این کارشناس، رسانه های جهانی اصلی این سفر پوتین به سوریه را مسکوت خواهند گذاست زیرا آنها از آن شوکه شدند. استپانیان افزود:

"من فکر می کنم رسانه های بین المللی اصلی سعی خواهند کرد بازدید پوتین از سوریه را نادیده بگیرند. آنها باید یا از این سفر انتقاد کنند یا بگویند که روسیه در سوریه نقش بی ارزشی ایفا کرده است. زیرا این سفر پوتین آنها را شوکه کرده است. رئیس جمهور روسیه به سوریه رفت و این را اعلام کرد که جنگ با یک گروه تروریستی — داعش (ممنوع شده در روسیه) به پایان رسید و او فرمان داد که سربازان به خانه و کاشانه خود باز گردند. بدین سان بر خلاف ادعاهای تحلیلگران غربی و لیبرال روسی که می گفتند روسیه در این جنگ فرو رفته و به دام افتاده، کشورما ثابت کرد که با نیروهای مسلح محدود توانسته است به موفقیت دست یابد."

لازم به یادآوری است که روسیه به درخوایت دمشق در سال 2015 عملیات ضد تروریستی را در سوریه آغاز کرد. در مارس 2016، اکثر گروه نیروی هوافضای روسیه وظیفه خود را در سوریه با موفقیت انجام داد و آن کشور را ترک نمود. در یک زمان پایگاه هوایی خمیمیم و پایگاه نیروی دریایی در طرطوس و مرکز روسی آشتی دادن طرف های درگیر همچنان در این کشور کار می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала