سفیر روسیه در ایران: حس دوستی ایرانیان به روسیه را احساس می کنم

© Photo / Embassy of the Russian Federation in the Islamic Republic of Iranسفیر روسیه در ایران: حس دوستی ایرانیان به روسیه را احساس می کنم
سفیر روسیه در ایران: حس دوستی ایرانیان به روسیه را احساس می کنم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر روسیه در تهران در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: هموار حس دوستی ایرانیان نسبت به روسیه را احساس می کنم.

به گزارش اسپوتنیک، لوان جاگاریان سفیر فدراسیون روسیه در تهران گفت: طی مدتی که در ایران زندگی می کنم همواره حس دوستی ایرانیان نسبت به روسیه را احساس می کنم و تمایل صادقانه ای به برقراری همکاری نزدیک معنوی و فرهنگی با روسیه دیده می شود.
وی افزود: اما همچنین باید این نکته را در نظر داشت که تاریخ روابط ما با ایران به چندین قرن می رسد. ما امسال 515 ـ مین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور را برگزار می کنیم. در صفحات تاریخ دو کشور حوادث گوناگونی وجود داشته است و ما باید ضمن فراموش نکردن درس های گذشته، به آینده بنگریم. ما باید به آینده و چگونگی ارتقاء سطح روابط دو جانبه بیاندیشیم.
سفیر روسیه در تهران گفت: اگرچه ما با ایران پس از فروپاشی شوروی دارای مرزهای زمینی نیستیم اما روابط دو کشور پررونق تر از زمان حکومت شوروی است.

پیشتراسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران در دیدار با دمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه تاکید کرد که روابط دو کشور در سطح بالایی قرار دارد و اینکه روسای جمهور ایران و روسیه طی چهار سال اخیر 12 بار با یکدیگر دیدار کرده اند، حاکی از این امر است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала