داعشی ها در شمال آفریقا چه می کنند؟

© Sputnik / Artur Gabdrahimov /  مراجعه به بانک تصاویر داعشی ها در شمال آفریقا چه می کنند؟
داعشی ها در شمال آفریقا چه می کنند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه الجزایر اطلاع داد که داعش در شمال آفریقا در حال بازسازی بوده و می خواهد گروه جدیدی را به خود اضافه کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، روزنامه الشروق نوشت: عبدالقادر مساهل وزیر امور خارجه الجزایر اطلاع داد که داعش از تروریست های وابسته به خود که از سوریه و عراق فرار کرده بودند، فرمان داده تا به سوی لیبی عازم شوند.
به گفته وی داعش از پیروان خود درخواست نموده که به منطقه ساحل و صحرا در لیبی مهاجرت کنند و این مسأله برای شمال آفریقا خطرساز است. وزیر خارجه الجزایر تأکید کرد که عقب نشینی نظامی تروریست های داعش از سوریه و عراق باعث شده تا این گروهک مسیر جدیدی را انتخاب کند و به این ترتیب چالش های امنیتی جدیدی ایجاد خواهد کرد.
وی تأکید نمود که علاوه بر آن خطر بازگشت تروریست های آفریقایی به کشورهای اصلی خود هم قاره آفریقا را تهدید می کند به ویژه اینکه داعش وارد محیط اجتماعی و اقتصادی فقیری شده و این گروهک تروریستی در طول چندسال گذشته توانسته برای خود منابع مالی زیادی ایجاد کند.
وزیر خارجه الجزایر هشدار داد که داعش در حال بازسازی خود در شمال آفریقاست و این بار تلاش می کند تا گروه جدیدی از افراد را به گروهک تروریستی خود اضافه کند که از آموزش نظامی و ایدئولوژکی بالایی برخوردار هستند و علاوه بر آن آشنایی کامل با استفاده از اینترنت و شبکه های مجازی دارند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала