گزارش و تحلیل

اوباما ظاهر شدن هیتلر جدید را هشدار داد

© AFP 2023 / Luka GonzalezПрезидент США Барак Обама
Президент США Барак Обама - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک با استناد به نشریه آمریکایی Crain's Chicago Bussiness باراک اوباما رییس جمهور سابق ایالات متحده در باره آسیب پذیر بودن دموکراسی آمریکا و رشد ملی گرایی هشدار داد.

اوباما اظهار داشت:

این همان چیزی است که در سال های 1930 در آلمان رخ داد، هنگامی که با وجود دموکراسی جمهوری وایمار و دستاورد های فرهنگی و علمی آلمان در طول چندین قرن در صحنه سیاسی آن کشورآدولف هیتلر ظاهر شد.

Глава Национал-социалистской партии Германии Адольф Гитлер (в центре) с соратником по партии Мартином Борманом (сзади) и его невестой - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
آیا هیتلر مرگ خود را صحنه سازی کرد؟
اوباما یادآوری کرد که در زمان رایش سوم (در 1933-1945)60 میلیون نفر به هلاکت رسیدند. وی اشاره کرد: شما باید این پدیده را در نظرداشته باشید.

رهبر سابق آمریکا در باره دونالد ترامپ صحبت نکرده ولی Crain's Chicago Bussiness حدس زده که مطلب سر ترامپ و شعار اصلی او بود که حاکی است: آمریمکا را دوباره بزرگ بسازیم! ترامپ همچنین مبتکر قانون جدید آمریکا در باره مهاجرت بود.

دادگاه عالی آمریکا از ممنوعیت ورود شهروندان 6 کشور(ایران، یمن، لیبی، سوریه، سومالی و سودان) به آمریکا حمایت کرد. اکثریت جمعیت این کشورها مسلمان هستند.

مبارزه با مهاجران از وعده های انتخاباتی اصلی ترامپ است. وی در ژانویه سال جاری فرمانی در باره حراست از مرزهای دولتی به امضا رساند. مطابق آن قرار است در امتداد مرز آمریکا با مکزیک دیوار بلندی ساخته شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала