فراخوان ظریف از اتحادیه اروپا

© REUTERS / Ahmed Saad محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
از آمریکا تقلید نکنید!

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف،وزیر خارجه ایران، از کشورهای اروپایی خواست«از آمریکا تقلید نکنند» و هنگام بحث در خصوص برجام «موجب بروز بحران جدید غیرضروری نشوند».

در مقاله وزیر خارجه ایران برای روزنامه نیویورک تایمز آمده است:«مهمترین هدف ما اکنون این است که مانع از تزلزل در اراده کشورهای اروپایی در خصوص برجام بشویم تا به مسائلی پرداخته نشود که خارج از چارچوب توافق هسته ای با ایران است. باید مانع از تقلید گام های آمریکا بشویم».

 

ظریف متذکر شد:«غیر قابل اطمینان بودن آمریکا در مسائل گوناگون از موضوع اقلیم گرفته تا فلسطین  قابل پیش بینی شده است. معامله هسته ای — پیروزی نادر دیپلماسی بر مقابله  است. از بین بردن آن اشتباه خواهد بود». 

ایالات متحده آمریکا) به علاوه آلمان به توافقی تاریخی با ایران برای جلوگیری از ساخت سلاح هسته ای دست یافتند. در ازای توقف برنامه هسته ای ایران هم قرار شد بسیاری از تحریمهای وضع شده علیه این کشور برداشته شود.توافقنامه برجام در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما تصویب شد. چهار شرط لازم برای تائید پایبندی ایران به توافقنامه برجام:تهران به صورت شفاف و قابل تصدیق تمامی بخشهای توافق را اجرا کند. ایران تخلف اساسی ای از برجام نداشته باشد. ایران هیچ عمل آشکار و یا پنهانی در جهات پیشرفت ساخت سلاح هسته ای انجام نداده باشد.لغو تحریمها علیه ایران متناسب با اقدامات ایران برای از بین بردن برنامه هسته ای اش و در جهت منافع ملی آمریکا خواهد بود.    

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала