حفظ سفارت انگلیس در تل آویو

© Fotolia / Borna Mirahmadianایران
ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بوریس جانسون با علی شمخانی دیدار کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس که به تهران سفر کرده  با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و در خصوص تحولات بین‌المللی و روابط دوجانبه با وی گفت‌وگو کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در این ملاقات گفت:«در حال حاضر و در شرایط پسا برجام مبادلات و همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور رضایت بخش نیست و تسهیل روابط بانکی در این زمینه می‌تواند مقدمه‌ای برای گسترش همکاری‌ها در دیگر بخش‌ها باشد.

وی با تاکید برحق انتخاب دولت و نام حکومت از سوی مردم اصلی سرزمین فلسطین افزود: بدون شک مردم فلسطین نام اسرائیل را برای کشور خود انتخاب نخواهند کرد و این ترجمان حذف اسرائیل از نقشه جهان است.

بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس نیز در این دیدار با اشاره به ضرورت تلاش بیشتر برای حل و رفع مشکلات و موانعی که  در مسیر اجرای کامل تعهدات برجام بویژه در بخش مبادلات مالی و روابط بانکی وجود دارد، اظهار داشت:برجام توافقنامه‌ای چند جانبه و بین المللی است که اجرای کامل آن به نفع صلح و ثبات جهانی است.

وزیر امورخارجه انگلیس با تاکید بر مخالفت لندن با تصمیم ایالات متحده آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت خود  به این شهر افزود: اقدامات یکجانبه دستیابی به صلح را دشوار می‌کند. انگلیس تصمیمی برای انتقال سفارت خود به قدس نداشته و ما سفارت خود را در تل‌آویو نگه می‌داریم.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز ششم دسامبر طی سخنانی در کاخ سفید  اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و به وزارت امور خارجه آمریکا دستور داد که مقدمات انتقال سفارت این کشور از تل آویو را به اورشلیم مهیا سازد. این اقدام برخلاف قعطنامه های سازمان ملل و نظر اکثر کشورهای دنیا از جمله متحدین آمریکا در اروپا و کشورهای عرب و اسلامی است که معتقدند این اقدام آمریکا می تواند چشم انداز حل و فصل مسالمت آمیز مسئله فلسطین و اسرائیل را تحت تاثیر قرار دهد. این تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، موجی از واکنش های منفی را در دنیا به همراه داشته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала