فلسطین تصمیم ترامپ درباره اورشلیم را اعلان جنگ دانست

© Flickr / steve_hفلسطین تصمیم ترامپ دربار اورشلیم را اعلان جنگ نامید
فلسطین تصمیم ترامپ دربار اورشلیم را اعلان جنگ نامید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین اعلام کرد پس از تصمیم ترامپ درباره به رسمیت شناختن اورشلیم به عنوان پایتخت اسرائیل به دلیل که آنرا اعلان جنگ می داند، با هیچ هیئت آمریکایی از جمله مایک پنس دیدار نخواهد کرد.

به گزارش اسپونیک، واصیل ابو یوسف عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین گفت: بدون تردید از هیئت های آمریکایی از جمله معاون رئیس جمهور آمریکا در فلسطین اشغالی استقبال نخواهد شد. پس از این تصمیم رئیس جمهور آمریکا هیچ گونه مذاکره ای با آمریکا صورت نخواهد گرفت و این تصمیم وی را می توان اعلان جنگ علیه دولت و مردم فلسطین دانست.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز ششم دسامبر طی سخنانی در کاخ سفید اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و به وزارت امور خارجه آمریکا دستور داد که مقدمات انتقال سفارت این کشور از تل آویو به اورشلیم را مهیا سازد. این اقدام برخلاف قعطنامه های سازمان ملل و نظر اکثر کشورهای دنیا از جمله متحدین آمریکا در اروپا و کشورهای عرب و اسلامی است که معتقدند این اقدام آمریکا می تواند چشم انداز حل و فصل مسالمت آمیز مسئله فلسطین و اسرائیل را تحت تاثیر قرار دهد. این تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، موجی از واکنش های منفی را در دنیا به همراه داشته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала