موشک ضد کشتی جدید آمریکایی

© Photo / Public domainراکت قاتل آمریکایی
راکت قاتل آمریکایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جو مانچینی مدیر پروژه راکت های دور برد ضد کشتی از شرکت لاکهید مارتین گفت: راکت دور برد ضد کشتی از تکنولوژی ضد رادار بمب افکن بی 2 استفاده می کند.

به گزارش اسپوتنیک، جو مانچینی مدیر پروژه راکت های دور برد ضد کشتی از شرکت لاکهید مارتین گفت: راکت دور برد ضد کشتی از تکنولوژی ضد رادار بمب افکن بی 2 استفاده می کند.

این راکت از تکنولوژی رادارهای اکتیو استفاده نمی کند و به جای آن از سیستم راداری پسیو استفاده می کند این سیستم باعث می شود که رادار این موشک برای تشخیص هیچ سیگنالی نفرستد و فقط دریافت کننده سیگنال باشد این قابلیت باعث می شود شناسایی این راکت برای رادارهای شناسایی و سیستم های ضد موشکی که بر اساس دریافت سیگنال کار می کنند خیلی سخت شود. این تکنولوژی در هواپیمای بمب افکن بی 2 و جنگده های اف 22 و اف 35 استفاده می شود.

برد این راکت دور برد 900 کیلومتر است که سه برابر بیشتر از راکت ضد کشتی هارپون است و این راکت می تواند به تنهایی یک کشتی 9000 تنی را نابود سازد.

آمریکا در جولای سال 2017 سفارش ساخت 23 عدد از این راکت ها را برای نیروی نظامیش داده است و انتظار می رود که این راکت در سال 2018 در خدمت ارتش آمریکا قرار بگیرند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала