گزارش و تحلیل

اورشلیم هیچگاه پایتخت اسرائیل نخواهد شد

© Flickr / Gil Eilamاورشلیم هیچگاه پایتخت اسرائیل نخواهد شد
اورشلیم هیچگاه پایتخت اسرائیل نخواهد شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز ششم دسامبر طی سخنانی در کاخ سفید، اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و به وزارت امور خارجه آمریکا دستور داد که مقدمات انتقال سفارت این کشور از تل آویو را به اورشلیم مهیا سازد.

حسین شیخ الاسلام رئیس سازمان مردم ‌نهاد جمعیت حامیان آزادی قدس شریف و معاون سابق وزیر امور خارجه ایران در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که اقدامات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تنها یک موضوع را نشان می دهد و آن اینکه رئیس جمهور آمریکا خواهان آرامش و صلح در منطقه خاورمیانه نیست. 

رئیس سازمان مردم ‌نهاد جمعیت حامیان آزادی قدس شریف گفت: ترامپ ممکن است بتواند سفارت آمریکا را به اورشلیم انتقال دهد ولی قدس پایتخت اسرائیل نخواهد شد. در حال حاضر تمام دنیا با این اقدام مخالف است و به این امر واکنش نشان داده و این نشان دهنده این است که ترامپ خواهان آرامش و ثبات در این منطقه نیست و اکنون که سایه داعش از این منطقه برداشته شده و توانستیم آرامش و ثباتی به منطقه بدهیم، ترامپ داستان دیگری را آغاز می کند که درگیری ها اوج بگیرند.

آقای شیخ الاسلام افزود: شکی نیست که همه کشورهای اسلامی و مسلمان ها و ملت های اسلامی با این اقدام مخالف بوده و نسبت به آن واکنش نشان خواهند داد که منجر به بالا رفتن تشنج خواهد بود که آقای ترامپ موفق به این کار نخواهد شد. 

وی ادامه داد که ما این اقدام را به شدت محکوم کرده به این دلیل که این یک جنایت بزرگ در حق مسلمانان، فلسطینی ها و قدس شریف بوده و قدس همچنان پایتخت فلسطین خواهد بود و اسرائیل نابود می شود.

گفتگوی کامل حسین شیخ الاسلام با خبرگزای اسپوتنیک

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала