لاریجانی : همکاری در سوریه ، دوستی ایران و روسیه را عمیق تر کرد

© Sputnikلاریجانی : همکاری در سوریه ، دوستی ایران و روسیه را عمیق تر کرد
لاریجانی : همکاری در سوریه ، دوستی ایران و روسیه را عمیق تر کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در مصاحبه اختصاصی با اسپوتنیک ابراز عقیده کرد که همکاری در سوریه دوستی ایران و روسیه را عمیق تر نموده و اظهار داشت به گسترش مشارکت استراتژیک دو کشور خوش بین است.

خبرنگار اسپوتنیک در بخشی از این مصاحبه از لاریجانی پرسید دیدگاه وی در اینباره که روسیه و ایران به عنوان شرکای استراتژیک شناخته می شوند و رهبران سیاسی دو کشور نیز بر این نکته تاکید فرموده اند، چیست؟
رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در پاسخ گفت:"من به این امر خوش بین هستم چون مواضع آقای ولادیمیر پوتین را که اخیرا به ایران تشریف آوردند، ملاحظه نمودم. قبلا هم با ایشان در سوچی ملاقات داشتم. فکر می کنم نگاهی که شما دارید در وی کاملا دیده می شد. همکاری که در سوریه داشتیم در واقع دوستی ما را عمیق تر کرد و به ابعاد آن را گسترش داد.
الآن همکاری های اقتصادی ما رو به رشد است. از سال گذشته تا به حال این نوع همکاری توسعه خیلی بهتری پیدا کرد. هم در دیدار با رئیس دومای روسیه مذاکره خوبی را داشتیم. تعداد زیادی از بخش های اقتصادی در ایران وجود دارد که روسیه می تواند در آن سرمایه گذاری خوبی را داشته باشد. بنابراین من هم به این نگاه خوش بین هستم و هم خدمت تان عرض می کنم که ما در ایران داریم تلاش می کنیم که گسترش همکاری های دو کشور در بخش های مختلف ظهور پررنگی پیدا بکند".

پیشتراسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران در دیدار با دمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه تاکید کرد که روابط دو کشور در سطح بالایی قرار دارد و اینکه روسای جمهور ایران و روسیه طی چهار سال اخیر 12 بار با یکدیگر دیدار کرده اند، حاکی از این امر است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала